"Met de huidige luchtvrachtsituatie laten velen bloemen gewoon in een container stoppen om ze per zeevracht te vervoeren, maar dan zonder de kennis en goede behandeling, waardoor de kwaliteit van de bloemen afneemt." Al jaren stuurt het Nederlandse bedrijf Intergreen bloemen vanuit Kenia en Colombia naar Europa.
Vier jaar geleden gingen ze met hun ervaring en filosofie in de Amerikaanse markt op door een zusterbedrijf op te richten, Intergreen USA. "Al drie jaar richten we ons op Amerikaanse supermarkten", zegt directeur Arno Rouws van het in Miami gevestigde zusterbedrijf. "We zien de markt toenemen naarmate de Amerikaanse economie groeit."
Het team van Intergreen USA op de PMA Fresh Summit in Orlando.
Toenemende afzet
In Europa staat Intergreen bekend om zijn filosofie 'we deliver your success'. "Het idee achter onze filosofie is dat we ernaar streven de afzet van onze klanten te vergroten. Als een supermarkt met ons meewerkt, neemt de afzet van bloemen toe. Hogere sales betekent hogere omzet, minder productverlies, betekent hogere winst."
Testen en verbeteren
Intergreen werkt al jaren met deze filosofie in Europa en nu willen ze het ook naar de VS brengen. Naast het feit dat ze met een selectie van telers werken, is een ander voordeel dat ze voorop lopen op het gebied van zeevervoer en supply chain-controle. We testen en verbeteren de koelketen om een betere houdbaarheid van ons productportfolio te garanderen. Chrysanten en anjers verzenden we bijvoorbeeld al meer dan 10 jaar van Colombia naar Nederland en het Verenigd Koninkrijk en van Kenia naar Nederland per zeevracht. Om ervoor te zorgen dat de kwaliteit niet vermindert, is kennis en een goede behandeling noodzakelijk."
Voor meer informatie:
Intergreen USA
Arno Rouws
Email: Arno.Rouws@intergreenusa.com
www.intergreenusa.com