De Nederlandse chrysantenkwekers en -veredelaars, verenigd in Stichting Chryson, presenteren de nieuwe meermalige chrysantendoos van Royal FloraHolland (Fc520). De chrysantendoos stroomt vanaf deze week geleidelijk in als vervanger van Fc519. Het ontwerp is opvallend en kleurrijk en draagt de de boodschap van de promotiecampagne ‘Just Chrysanthemum For the Win’ wereldwijd uit.

De eerste exemplaren van de Fc520 bloemendoos zijn deze week overhandigd aan chrysantenkweker Martien Borst, tevens voorzitter van de FPC Chrysant en bestuurslid van Stichting Chryson.

Krachtig en kleurrijk
Martien Borst: "Deze opvallende nieuwe bloemendoos maakt de herkenning van chrysant in de sierteeltketen nog sterker. De gebruikte symbolen in het kleurrijke ontwerp benadrukken het unieke verhaal van de chrysant: een gevarieerd aanbod van kleurrijke en krachtige bloemen, waarmee oneindig veel mogelijkheden zijn voor verrassende creaties om te scoren bij klanten."

Wereldwijde communicatiedrager promotiecampagne
Borst is positief over het eindresultaat. “In zeer korte tijd is er door goede samenwerking tussen Royal FloraHolland, de FPC Chrysant, Stichting Chryson en Concept Factory een nieuw ontwerp gerealiseerd. De meermalige bloemendoos is nu meer geworden dan alleen een logistiek middel. Het is wereldwijd een krachtige ambassadeur voor bloemen in het algemeen en chrysanten in het bijzonder en daarmee een krachtige communicatiedrager geworden binnen onze collectieve promotiecampagne ‘Just Chrysanthemum For the Win’.”


V.l.n.r. Martien Borst (Voorzitter FPC Chrysant en bestuurslid Stichting Chryson), Paul van den Berg (Sr Adviseur Verpakkingen Royal FloraHolland) en Brigitte Hagen (Groeimarketeer Concept Factor. Ze zijn verantwoordelijk voor de collectieve promotiecampagne van chrysant en het design van de nieuwe bloemendoos Fc520 als onderdeel hiervan. Foto credit: Royal FloraHolland/JustChrys.com.

Bron: Just Chrys