Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chrysal breidt zeevracht diensten uit

Het vers en mooi houden van bloemen tijdens transport en het verminderen van de milieu-impact zijn één van de belangrijkste uitdagingen in de bloemensector. Met de nieuwe testruimte en realtime-dataplatform bij Chrysal Afrika geeft Chrysal kwekers, importeurs en retailers de mogelijkheid om hun activiteiten te inzichtelijk te maken en hoogwaardige snijbloemen op een duurzame manier bij klanten te leveren.

In 2019 introduceerde Chrysal als eerste een geregistreerde en effectieve voorbehandeling tegen Botrytis. De behandeling maakt uiteindelijk langdurige opslag van bloemen mogelijk. Na het succes van deze behandeling lanceerde het bedrijf in 2020 de Chrysal Sea Freight Service, waardoor het mogelijk werd om rozen per schip vanuit Kenia te verschepen. Studies tonen aan dat het transporteren van bloemen over zee de CO2-voetafdruk met wel 92 procent kan verlagen in vergelijking met luchttransport. De service kreeg snel bekendheid en maakte het soms zelfs mogelijk dat ongeveer 10% van de totale rozenproductie van Kenia over zee werd verzonden.

Chrysal beschikt per juni over een nieuwe, ultramoderne testfaciliteit in Kenia. De testfaciliteit beschikt over een uitbloeiruimte en vier kamers met gecontroleerde atmosfeer. Dit maakt uitgebreid onderzoek en testen mogelijk om de optimale zuurstof- en CO2-niveaus per gewas te bepalen voor langdurige opslag en zeetransport. Kwekers kunnen de beste omstandigheden testen voor hun bloemen om uitval te verminderen en de beste kwaliteit te garanderen.

Daarnaast lanceert Chrysal een dataplatform als onderdeel van haar dienstverlening. Het platform is ontworpen om alle processen te ondersteunen en realtime kwaliteitsgegevens te delen met klanten, waaronder kwekers, importeurs en retailers. Zo is er meer transparantie en inzicht in de hele reis van snijbloemen, van oogst tot overzeese verzending. 

"Bij Chrysal blijven we toegewijd aan het leveren van innovatieve oplossingen die ten goede komen aan de hele bloemensector, met een focus op duurzaamheid en het verminderen van de milieu-impact. Chrysal Services, met zijn ultramoderne testfaciliteit en dataplatform, dragen bij aan een meer duurzame, efficiënte en transparante bloemenketen", aldus Niels van Doorn, algemeen directeur van Chrysal Africa.

De uitbreiding van Chrysal Services wordt gepresenteerd tijdens de IFTEX in Kenia van 6 tot 8 juni.

Bekijk voor meer informatie over Chrysal Services en de nieuwe innovaties www.chrysal.com of neem contact op met Redbad Verduijn (+254799117343 / redbad.verduijn@chrysal.com)

Publicatiedatum: