Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe directie Flex Film

Jeroen en Tom Kruiper vormen sinds 1 januari 2023 de nieuwe directie van het in Schoonhoven gevestigde Flex Film International. Daarnaast zijn de twee broers ook aandeelhouder geworden. Ze volgen Marcus Gillioen en Monique Bollen-Gillioen op, die onlangs - na tien jaar directie te zijn geweest - een stap terug doen bij Flex Film, onafhankelijk specialist in verpakkingsoplossingen met bedrukte krimp-, flowpack- en topsealfolie waarin food- en non-food producten betrouwbaar, mooi én veilig verpakt kunnen worden. Vanuit Schoonhoven werkt het bedrijf voor een uiteenlopend klantenpakket in Nederland en België.


Jeroen en Tom Kruiper vormen sinds begin dit jaar de nieuwe directie van Flex Film in Schoonhoven.

Tijdens zijn studie Technische Bedrijfskunde in Rotterdam, liep Jeroen Kruiper (29) een paar keer stage bij Flex Film. Hij kende het bedrijf al van jongs af aan en vond het daarom extra leuk om er vakantiewerk te doen en stage te lopen. “Marcus en Monique hebben tien jaar geleden Flex Film overgenomen van mijn vader. In 2020 werd ik door Marcus gebeld: ‘of ik eens wilde komen praten, ze waren op zoek naar een opvolger’. Eind 2020 ging ik als management trainee aan de slag bij Flex Film, met als doel dat ik op 1 januari 2023 aandelen zou overnemen en leiding ging geven aan Flex Film.” Vrij snel werd duidelijk dat Jeroen in ieder geval -net als zijn vader en Marcus- een tweekoppige directie voor Flex Film wilde. Dat zijn broer Tom de andere directeur zou worden, was toen nog niet aan de orde.

“Nee, zeker niet”, zegt Tom (25) lachend. “Pas met de Kerst in 2021 vertelde Jeroen dat hij op zoek was naar een compagnon en daar een shortlist voor had gemaakt. Twee weken later belde hij mij of ik zin had om een kop koffie te komen drinken; pas toen viel er bij mij een kwartje. Na het gesprek met Jeroen moest ik best wel even nadenken. Ik had immers een mooie baan als consultant bij Bluefield in Utrecht en Flex Film was een heel ander verhaal. Uiteindelijk besloot ik mee te doen aan de sollicitatieprocedure. Na verschillende gesprekken trokken we allemaal dezelfde conclusie: dit is een goede match. Niet omdat ik zijn broer ben”, benadrukt Tom, “maar omdat ik met mijn karakter, kennis en opleiding (Tom studeerde Bedrijfskunde en Innovatiemanagement aan de Erasmus Universiteit, red.) het beste aansloot op Jeroen. Dat was echt toeval, maar ook heel bijzonder!”

Zoons aan het roer
“Die uiteindelijke keuze voor Tom, is zeker bijzonder”, zegt vader Kruiper, die 26 jaar geleden Flex Film oprichtte. “Vaak zie je in familiebedrijven dat iedereen bij het bedrijf gaat werken, onverlet de kwaliteiten. Ik vond het mooi om te zien dat Jeroen echt op zoek ging naar een complementaire partner, zodat er een directie ontstond die elkaar aanvult. Dat dat na selectie zijn broer is, doet mij als vader en als oprichter van Flex Film goed. Daarbij vind ik het ook erg leuk om mijn twee zoons nu aan het roer te zien. Ik hoop vooral dat het hun samen goed afgaat en dat zij als nieuwe directie een hele mooie en vruchtbare samenwerking mogen hebben.”

Taakverdeling
Inmiddels zijn Jeroen en Tom volop aan de slag en hebben ze de werktaken verdeeld. Jeroen onderhoudt onder andere de contacten met klanten en leveranciers en stuurt de sales aan. Tom’s taken liggen meer intern; naast financiën en marketing is hij verantwoordelijk voor thema’s als voedselveiligheid en duurzaamheid. “Het helpt daarbij enorm dat  het bestaande team over veel kennis en ervaring beschikt om ons te ondersteunen.”  Tom gaat regelmatig met Jeroen op bezoek bij klanten en leveranciers. “Wij vinden het allebei leuk om onze kennis en knowhow in te zetten om klanten te adviseren welke folie ze het beste kunnen gebruiken voor het verpakken van een product. Zo is voor de ene klant de bedrukking belangrijk, voor de andere de houdbaarheid en voor weer een andere de veiligheid. Kortom, elke klant vraagt om een specifieke verpakkingsoplossing, die ook nog eens is afgestemd op zijn verpakkingsproces. Met die advisering zijn wij iedere dag met veel plezier bezig”, aldus Jeroen.

Circulaire economie
Centraal in alles wat Flex Film doet staat plastic. En plastic is iets dat al jarenlang voor veel vervuiling zorgt. Met name dit negatieve milieuaspect was in eerste instantie voor beide broers een argument om niet bij Flex Film aan de slag te gaan. Maar toen zowel Jeroen als -later- Tom zich verdiepten in de materie, werd dit voor hun dé reden om wel voor Flex Film te kiezen. De publieke opinie over plastic bleek niet altijd gegrond en daarnaast kunnen ze actief een bijdrage leveren aan het verkleinen van de problemen die plastic wel veroorzaakt. “Het verkleinen van de plastic vervuiling is iets waar wij veel tijd in steken”, zegt Tom. “Wij proberen in alle verpakkingsoplossingen die we bedenken, duurzaamheid een centrale rol te laten spelen”.

“Dat klopt”, vult Jeroen aan. “Denk aan dunner, biobased en recyclebaar plastic. Wij hopen als jonge ondernemers de komende jaren echt een bijdrage te kunnen leveren aan een circulaire economie. Dé grote uitdaging is dan om te werken met een verpakkingsoplossing die enerzijds duurzaam is, maar anderzijds ook rekening houdt met twee andere grote thema’s; voedselveiligheid en voedselverspilling. Om voor elke klant dan de juiste oplossing te vinden die hiermee rekening houdt is veel kennis nodig.” Jeroen onderstreept dat Flex Film in dit proces niet de angst heeft om het productenassortiment aan te passen. “Dat betekent dus producten toevoegen, maar vooral ook producten niet meer gebruiken. Denk hierbij aan pvc sleeves en niet recyclebare laminaten.. Met het vizier op duurzaamheid zijn dat niet langer de juiste producten”, aldus Jeroen.

Toekomst
Met het oog op de toekomst zien de twee broers dan ook een enorme uitdaging: een complexe verpakkingswereld die de milieuproblemen wil en moet aanpakken. En bedrijven zoals Flex Film die hierin hun verantwoordelijkheid nemen, door duurzame producten te ontwikkelen waar de markt om vraagt. “Dat is iets waar wij ons nu al, maar zeker óók de komende jaren, volop voor inzetten. Wat dat betreft is de toekomst voor ons al begonnen. Een toekomst die wij samen met het team met alle vertrouwen tegemoet zien”, besluiten de broers enthousiast.

Voor meer informatie:
Flex‑Film International B.V.
Achterwetering 35
2871 RK Schoonhoven 
Tel: +31182388700
tom@flexfilm.nl
www.flexfilm.nl 

Publicatiedatum: