Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Retail Sleeve plasticvrij alternatief voor potten

Blackmore Company heeft als duurzaam alternatief voor de plastic pot in de retailhandel het Air Tray Technologies Retail-systeem ontwikkeld. In samenwerking met partners als Ellepot, Schur en Van Schaik Rack Solutions hebben zij zich gericht op vier belangrijke gebieden om een duurzame oplossing te creëren.

Lars Jensen van Blackmore stelt dat de sector niet tot duurzame oplossingen kan komen door zich alleen te richten op het groene aspect. "We moeten kijken naar de vier sleutelgebieden: verbetering van de arbeidsefficiëntie, verlaging van de kosten, vermindering van de CO2-uitstoot en vermindering van de hoeveelheid plastic afval."

"Als we kijken naar efficiëntie en reductie, creëren we ook kostenverlagingen, wat betekent dat we meer doen met minder. Dit is wat we de afgelopen zeven jaar hebben geleerd bij de ontwikkeling van dit systeem: we kunnen in feite meer doen met minder."

Teler heeft touwtjes in handen
"Met ons Retail System hebben we een systeem ontwikkeld dat niet alleen de teler de controle geeft, we hebben ook een systeem gecreëerd dat het slagingspercentage bij de consument verhoogt. Zij hoeven geen inefficiënt, duur plastic meer weg te gooien, waardoor ze terugkomen om meer planten te kopen."

"We moeten onthouden dat we een ervaring verkopen, onze sector moet zich meer richten op de consument die geen planten koopt. Nu ligt de nadruk op plantliefhebbers, maar het marktpotentieel van degenen die geen planten kopen is veel groter. Als we ons richten op het leveren van een positieve en blijvende ervaring aan deze grote groep zullen zij worden aangespoord om te kopen en terug te komen om meer te kopen," zegt Lars Jensen. "Het gaat erom het telers gemakkelijk te maken om succesvol te zijn en de laatste ervaring positief te maken."

Goed geïnformeerde consumenten
Volgens Lars moet de sector niet vergeten dat onze consumenten goed geïnformeerd zijn. "Onderzoekers schatten dat de wereld meer dan 8,3 miljard ton nieuw plastic heeft geproduceerd. Slechts 9% daarvan is gerecycled, terwijl 79% op stortplaatsen of in de natuur terechtkomt en de rest wordt verbrand. Voor potten en andere plastic verpakkingen, die worden geproduceerd voor kwekerijen en de kasteelt, wordt naar schatting jaarlijks 320 tot 408 miljoen kilo plastic gebruikt."

"Het plastic systeem is kapot en als leden van de oorspronkelijke groene sector zijn we het aan onszelf verplicht een deel van de oplossing te vormen om ons aandeel aan dit probleem te minimaliseren." Dit is de kans die Blackmore aangrijpt met hun Retail Sleeve, ontwikkeld met Schur Packaging Group, met behulp van de kartonnen pot van Ellepot.

Geen plastic meer
"Bij Blackmore Company hebben we besloten dat we geen plastic meer willen gebruiken als dat niet echt nodig is. Daarnaast willen we innoveren zodat het plastic dat we wel nodig hebben herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar is, zodat het plastic dat we wel gebruiken binnen de economie en buiten het milieu blijft," zegt Lars.

Vandaag lanceren ze met trots de RootZone Sleeve, een duurzaam alternatief voor de plastic pot in de winkel. "Het elimineren van de plastic pot bij de retailhandel, een middel dat na aankoop voor de meesten niet essentieel is en wordt weggegooid, zal de miljoenen kilo's plastic die jaarlijks in de afvalstroom terechtkomen aanzienlijk verminderen en de totale kosten voor de teler verlagen," zegt Lars.

Volledig aanpasbaar
De RootZone Sleeve vergroot de beschikbare ruimte om een plantenassortiment te tonen en aan te passen. Het is een volledig aanpasbaar systeem, dat afdrukken tot 8 kleuren biedt op aanvraag en naadloos aansluit op de automatisering, die is afgestemd op de marketing- en ontwerpvereisten van elke teler. De RootZone Sleeve laat klanten zien dat telers om de planeet geven door het plastic in de winkel met 95% te verminderen.

Bekijk de RootZone Sleeve op: MANTS 11-13 januari, stand 1119, TPIE 18-20 januari, stand 1925, IPM Essen 24-27 januari, stand GA-2.

Voor meer informatie:
Blackmore Company
info@blackmoreco.com
www.blackmoreco.com 
www.air-trays.com  

Publicatiedatum: