Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

“Dankzij Floriday houd ik tijd over”

Nancy Zwirs werkt bij Bestplant in Poeldijk. Ze vertelt in een interview van Floriday over het familiebedrijf, hoe zij werken met Floriday én wat dit hen brengt.

“Spathiphyllum is de corebusiness van ons bedrijf", vertelt Nancy, onder andere verantwoordelijk voor de verkoop. "Deze telen we jaarrond in bijna 10 ha. kassen. De planten zijn luchtzuiverend en dragen het label van Air So Pure. We bieden de grotere potmaten aan: 17 tot 27 cm. Naast Spathiphyllum hebben we periodiek ook Hortensia’s, Green Orange en Portulaca,” zegt Nancy. Het bedrijf, ooit begonnen met de verkoop van kerststerren, is van de families Zuidgeest en Van Dijk, die beiden een lange historie hebben in het Westland. Voor Bestplant is duurzaamheid en energieneutraal telen al lange tijd belangrijk. Nancy: “Zo hebben we bijvoorbeeld zo’n 500 zonnepanelen en zijn aangesloten op aardwarmte.”

Schelden en meetrekken
Nancy: "Bestplant handelt zowel via de klok als direct en sinds eind 2020 werkt Bestplant volledig digitaal. “Toen ik hier vier jaar geleden op de verkoop begon was het bedrijf nét gestart met Floriday. Aan mij toen de taak om het hele assortiment een plek te geven in het platform en daarbinnen alles voor de verkoop goed te zetten. Een hele klus! Ik heb flink gescholden op Floriday omdat niet alles meteen goed werkte en ook collega’s moeten meetrekken. Dat was niet altijd makkelijk. Het scheelt wel dat ik altijd open sta voor nieuwe dingen, zeker als het ons iets goeds kan brengen.”

De aanhouder wint
Tijdens de coronaperiode begon het steeds drukker en drukker te worden met orders. Een half jaar geleden begon Nancy echt een keerpunt te ervaren in haar werk. “Ik merkte dat ik minder mails en telefoontjes kreeg en dat de orders evengoed werden geplaatst, via Floriday. Mijn werk kon ik letterlijk doen in minder tijd. Aanvankelijk zaten we met twee personen op de verkoop. Inmiddels kan ik me ook meer bezighouden met de boekhouding en de administratie.”

Kennis groeit bij iedereen
“Je merkt dat alles en iedereen rondom het platform meegroeit. Ik krijg nu veel sneller antwoord van het Support-team. En bij de helpdesk van onze softwareleverancier merk je ook dat er steeds meer kennis is. Dat maakt het werken echt een stuk fijner,” aldus Nancy. “Wij werken deels via de API-koppeling met Floriday en deels in het scherm. Ook hebben we nog aanbodsregels in FloraXchange, maar het zou wel heel fijn zijn als de gehele directe verkoop enkel via Floriday zou lopen. Dat scheelt namelijk een hoop werk! We hopen dan ook dat steeds meer kopers snel overgaan op Floriday."

In Floriday vindt Nancy het werken met weeklijsten heel prettig. “En artikelen zet ik met één klik aan of uit, dat werkt snel. Ook correcties doen we via Floriday. De werkwijze wordt ook steeds helderder en eenvoudiger. Vorig jaar was het nog wel eens wat rommelig. Dat is nu echt minder.” Nancy verwerkt ook de aanbiedingen en contracten in het platform. “Alles staat er in en hoeft niet meer worden aangevuld. Ik ben zo klaar.”

Meer wensen én inzicht
Nancy heeft wel nog wensen voor Floriday. Deze wensen plaatst ze op de interactieve routekaart van Floriday. Tot nu toeheeft ze nog niet genoeg stemmen van andere gebruikers verzameld voor haar wensen, dus zijn ze nog niet opgepakt. “Maar een kweker kan ook echt specifieke wensen hebben waar andere kwekers weer helemaal niks mee kunnen. Daarom begrijp ik wel dat niet zomaar alles opgepakt kan worden.” Nancy houdt actief de wensen bij die worden geplaatst en geeft ook regelmatig een stem.“

Open staan voor de toekomst
Nancy: “Ik geloof echt in digitalisering en automatisering. Het zorgt voor snelheid en effectiviteit. Mijn tip voor kwekers en kopers die nog niet met het platform werken, maar het wellicht overwegen: stel je open op. Techniek kan je zoveel brengen. En aarzel niet om contact op te nemen, de Product Coaches helpen je graag. Dat kan in het begin, maar ook als je al even bezig bent. Zo kregen wij in maart nog een opfrisbeurt met de Floriday CheckUp!”

Bron: Floriday

Publicatiedatum: