Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Plantion neemt innovatief led-scherm van 84 m2 in afmijnzaal in gebruik

Plantion heeft een nieuw led-scherm van 84 m2 in de afmijnzaal in gebruik genomen. De veiling voorziet de komende jaren een groei in online dienstverlening, maar blijft ook geloven in het fysiek veilen. Het ‘zien, ruiken en voelen’ blijft belangrijk, weet de directie, zoals ook het ontmoeten van collega’s en het kunnen opdoen van inspiratie. Het spectaculaire led-scherm werd vanochtend in gebruik gesteld.

Het led-scherm is een eerste stap in de algehele vernieuwing van de marktplaats die Plantion van plan is door te voeren. Plantion investeert in innovatieve diensten, betere faciliteiten en meer toegevoegde waarde voor de detaillist en groothandelaar.

Het doel is dat elke klant 24/7 bij Plantion terechtkan, waarbij hij zelf bepaalt hoe hij inkoopt en van welke extra services hij gebruik wil maken. Plantion stelt de menukaart samen, de klant kiest. Hiermee beoogt Plantion meer koopkracht op de marktplaats, met jaarlijks 10 procent meer handel en omzet.


Van links naar rechts: Harry Beijer (bestuurslid coöperatie Plantion), Henk Buurman (voorzitter Groothandelscentrum Plantion) en Hans Scholten (voorzitter Commissie van de Handel Plantion) stelden het led-scherm met een druk op de knop officieel in werking.

Extra mogelijkheden
In de afmijnzaal worden de drie klokken van Plantion vanaf vandaag getoond op één groot led-scherm in een veel hogere beeldkwaliteit dan wat de kopers gewend waren. De hoge resolutie (meer dan 5 miljoen pixels) in combinatie met het grote schermoppervlak (14 x 6 meter) biedt ook nog eens veel extra mogelijkheden. Er is ruimte te over voor informatie en inspiratie in de vorm van productfoto’s, filmpjes over een specifieke aanvoerder, wekelijkse noviteiten en allerlei andere (commerciële) boodschappen.

Meest innovatieve veilingzaal
Facilitair en logistiek manager Gerco van de Hoef: “We willen onze klanten ontvangen in de mooiste en meest innovatieve veilingzaal van Nederland, waar de mooie producten van onze aanvoerders goed tot hun recht komen. Het led-scherm versterkt enorm de beleving en helpt ons om het fysiek veilen toekomstbestendig te maken. We streamen ook dagelijks live videobeelden naar onze KOA-kopers. De beleving op afstand is daardoor vrijwel hetzelfde als voor de kopers op de tribune.”

Megaklus
Het Belgische automatiseringsbedrijf Aucxis, gespecialiseerd in veil- en andere verkoopsystemen, leverde en installeerde het led-scherm. Nadat het scherm in de haven van Antwerpen was gearriveerd, werd het bij Aucxis getest en vervolgens bij Plantion opgebouwd. Business Unit Manager E-Trade Patrick Bauwens: “Het scherm bestaat uit een groot aantal losse led-modules met magneetvoetjes die we ter plekke op een metalen frame tegen elkaar aan hebben gemonteerd. We begonnen met één gedeelte, zodat Plantion met klok 3 kon proefdraaien. Aangezien het veilen altijd moet doorgaan, hebben we de rest in één weekend omgebouwd. Dit was ook voor ons echt een megaklus.”

bron: Plantion

Publicatiedatum: