Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Royal Lemkes en Mandersloot testen vervoer planten per trein naar Polen

Afgelopen week hebben Mandersloot en Royal Lemkes in samenwerking met GVT intermodal freightmanagement en VTG succesvol hun eerste niet kraanbare geconditioneerde trailer op de trein gezet. Door gebruik te maken van het R2L Platform van VTG is het mogelijk om niet kraanbare trailers op het spoor te zetten. 

Royal Lemkes werkt al jaren samen met Mandersloot voor hun transport richting Polen. Naast het duurzamer transporteren van planten, biedt deze modaliteit Mandersloot ook kansen voor het efficiƫnter inzetten van hun materieel en chauffeurs.

Vooraf aan het transport heeft Mandersloot zelf een test uitgevoerd of hun trailer mee kon op het roadraillink (r2L) platform van VTG. Een platform voor het hanteren van niet-kraanbare opleggers. Voor Royal Lemkes is spoorvervoer niet helemaal nieuw. Door een onderzoek van een aantal Off-Road Runners, masterstudenten van Hogeschool Rotterdam, is het onderwerp opnieuw op de kaart gezet wat heeft geleid tot deze eerste trailer per spoor naar Polen.

Supply chain performance blijft gelijk
De trailer is vrijdagmiddag vertrokken vanaf Bleijswijk naar Railport Brabant in Tilburg. Daar is de trailer vrijdagavond op het spoor gezet en is zaterdagmiddag aangekomen op de Railterminal Rzepin in Polen. De betrouwbaarheid van de verbinding is op dit moment 99% en de doorlooptijd is 14 uur. Dat betekent dat de verbinding uitermate geschikt is voor planten die vrijdag vertrekken en maandag vers in de winkel moeten liggen.

Voor het interne proces van Royal Lemkes zijn geen tot weinig aanpassingen nodig, waardoor de modaliteitsverandering naadloos aansluit bij het bestaande proces. Ook de eindklant is positief over deze duurzame en betrouwbare levering.

Joint Corridor Rotterdam - Polen
Deze testtrailer is een eerste fase in het onderzoek naar het opzetten van een Joint Corridor van Rotterdam naar Polen. Voor het opzetten van een betrouwbare lijnverbinding wordt samengewerkt met andere bloemen en planten verladers om ladingen te kunnen bundelen. Joint Corridors is een concept van het programma Off Road van de Topsector Logistiek. Het doel van dit programma is om betrokken partijen samen te laten werken aan het opschalen en optimaliseren van de verbinding en het aantal planten dat per spoor wordt vervoerd. Als onafhankelijke organisatie NewWays Zuid-Holland pakt Topsector Logistiek de handschoen op om samen met de partijen meer verladers en logistieke dienstverleners te helpen de overstap te maken van weg naar spoor of water.

Voor meer informatie:
Willem van Leuveren
Mandersloot
t Zwarte Land 10
3925 CK Scherpenzeel
+31 (0)33 2776444
Sales@mandersloot.eu 
www.mandersloot.eu

Publicatiedatum: