Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

ABN AMRO: Ook sierteelt ontkomt niet aan maatschappelijk debat

Uit transactiedata van ABN AMRO blijkt dat in het afgelopen jaar de onlinebestedingen aan bloemen en de bestedingen bij tuincentra flink toenam. Deze opwaartse trend zal, zo verwacht de bank, doorzetten, omdat bloemen en planten het maatschappelijk tij meehebben. Anderzijds zal de sector meer moeten doen aan verduurzaming en certificering. ABN AMRO verwacht dat over tien jaar 30 procent van de sierteeltproducten een consumentenkeurmerk heeft.

Bovendien zou de sierteelt meer moeten inzetten op een circulaire productie en het verwaarden van restproduct. ABN AMRO verwacht dat het mogelijk zou moeten zijn om in 2030 vijf procent van de totale omzet uit de extra opbrengsten van restmateriaal te halen. 

Klik hier voor het rapport Visie op Sierteelt.

Publicatiedatum: