Het in Venlo gevestigde Flower Power investeert in de mobiele oplossing voor orderverwerking van Alfa Pro IT. Bij zo’n 150 Duitse supermarkten verzorgt het bedrijf de presentatie, de inrichting én de belevering van het zelfbedieningsschap. Doordat de chauffeurs meestal online zijn, worden ingevoerde gegevens onderweg direct in de bedrijfsadministratie verwerkt. Ook aan – digitale – facturatie komen geen mensenhanden meer te pas.
Terugverdienen
"De investering gaat zich ongetwijfeld snel terugverdienen", zegt directeur van Flower Power Wim Linssen. "Ook registratie van onverkochte producten die mee retour gaan, verzorgt de chauffeur nu op zijn tablet. Voorheen ging dat helemaal handmatig. Op kantoor werden de notities dan uitgewerkt. Dat kostte veel tijd en het was natuurlijk een heel stuk foutgevoeliger. Daar zijn we nu dus eveneens van af."
Big data
De mobiele oplossing van Alfa Pro IT past voor Flower Power goed in het streven een digitaal totaalconcept neer te zetten. Een platform waarop consumenten extra informatie of inspiratie kunnen halen via onder meer QR-codes op producten. Het bedrijf haalt daar vervolgens weer ‘big data’ uit die het in staat stelt steeds verfijnder in te kopen.
Het systeem is inmiddels een kleine 2 maanden ‘live’ en draait wat Flower Power betreft naar volle tevredenheid.
Voor meer informatie:
Alfa Pro IT
Laan van Verhof 10
2231 BZ Rijnsburg
+31 (0)71 402 11 91
info@alfapro.com
www.alfapro.com