Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bryce Andersen, The HC Companies:

"Iedereen ingezet om telers te ondersteunen, productie gaat 24/7 door"

In het afgelopen jaar is de interesse voor tuinieren toegenomen, wat betekent dat het drukke tijden zijn voor telers en hun leveranciers. Dit is ook het geval bij de Amerikaanse verpakkingsproducent The HC Companies. Ze hebben iedereen ingezet om hun telers te kunnen ondersteunen, de productie loopt 24/7 door. Ze hebben een groot assortiment en zien een verhoogde vraag voor alle producten. Naast het voldoen aan de vraag werkt men continu samen met telers. "Nu arbeidsproblemen blijven bestaan en zelfs nog zijn toegenomen door Covid-19 werken we aan verpakkingen die meer geautomatiseerd geproduceerd kunnen worden. Daarnaast wordt duurzaamheid een steeds belangrijker onderwerp voor de nieuwe generatie tuinders," vertelt Bryce Andersen (foto), verkoopmanager van The HC Companies.

Hoge vraag naar alle producten in assortiment
Door Covid-19 zijn de lenteverkopen vorig jaar heel langzaam van start gegaan. Maar al vrij snel nam de vraag naar tuinproducten overweldigend toe. Groentenplanten en hangende manden zijn categorieën die vorig jaar zeer in trek waren. Maar over het geheel genomen zag Andersen een toename in de vraag naar de producten in hun assortiment. "Er zijn enkele verschuivingen in groottes en types potten die telers bestellen. Een teler kan bijvoorbeeld de hoeveelheid 4-packs verlagen en de kant-en-klare decoratieve potten verhogen." Daarnaast ziet Andersen ook dat telers hun areaal vergroten om aan de toenemende vraag te voldoen. "Daarom zijn onze productiefaciliteiten in de VS 24/7 in bedrijf, zodat we aan de vraag kunnen voldoen."

Hoge verwachtingen voor deze lente
Zodra het weer beter wordt, gaan mensen naar buiten en kopen ze planten voor hun tuin, voorspelt Andersen. "Vorig jaar waren er ook veel mensen buiten, maar waren veel producten al uitverkocht in die periode. Daarom zien we dit jaar dat de vraag al vroeg begint. Onze retailklanten vragen al naar potten, wat aangeeft dat klanten al aan het planten zijn en nog steeds interesse hebben in tuinieren."

R&D vervolgd
Naast het verwerken van bestellingen werkt The HC Companies hard aan het vervullen van de behoeftes en wensen van hun telers. "Vanaf het begin van ons bestaan werken we samen met telers om producten te ontwikkelen voor verschillende gewassen. Als producten niet relevant zijn voor telers hoef je ze ook niet op de markt te brengen. Daarom is het van uiterst belang om steun en input te krijgen van de telers aan wie we producten leveren. Ook als we nieuwe producten introduceren vragen we telers om ze te testen en ons feedback te geven."

Belang van automatisering
Al vele jaren besteedt The HC Companies veel aandacht aan de productie-efficiëntie en het optimaliseren van het aantal units dat per uur wordt geproduceerd. "Arbeidsproblemen blijven bestaan en ik denk dat de impact van Covid-19 op telersniveau nog meer druk heeft gelegd op de beschikbare arbeid. Daarom is het steeds belangrijker om automatiseringsvriendelijke producten te ontwikkelen en behouden."


EcoGrow en FiberGrow-potten werden onlangs gecertificeerd als FSC 100% Recycled en USDA BioPreferred. Onze EcoGrow-potten zijn erkend als veilig voor biologisch telen en toegestaan onder NOP- en COR-regelgeving

Hoe zit het met duurzaamheid?
Voor The HC Companies als bedrijf is duurzaamheid een belangrijk aspect. Hun faciliteiten in Middlefield (Ohio), Sebring (Florida) en Sparks (Nevada) produceren elk jaar honderdduizenden zwarte potten die exclusief worden gemaakt van bijna 100% gerecycled materiaal. Daarnaast worden er in Burlington, Canada 100% gerecyclede kranten gebruikt in het productieproces van vezelpotten. Onlangs heeft die verpakking ook het label 'FSC recycled 100%' gekregen.

Maar hoe is de vraag naar duurzamere oplossingen in de VS? "Het grootste obstakel voor alle duurzame producten is de balans tussen de wil om te veranderen op het niveau van producenten en de wil om dit op klantenniveau te kopen." Een duurzamer product is vaak ook wat duurder, dus de vraag is of ze ervoor willen betalen? Andersen is positief. "Mijn gevoel is dat wanneer jongere mensen zich bezig gaan houden met tuinieren, hun interesse in duurzame praktijken groter is dan die van oudere generaties. We zien al een gezamenlijke interesse in duurzaamheid voor allerlei soorten producten. Het lijkt erop dat meer consumenten de duurzamere optie kiezen en ik denk dat dit alleen maar gaat toenemen."

Maar aan de productiekant kan nog veel winst worden behaald. Alhoewel veel telers al actief zijn met de vezelpotten, is de productie op grote schaal een uitdaging als dit (nog) niet geautomatiseerd kan plaatsvinden. "Onze Eco-Gro-lijn wordt gemaakt van vermolmde pulp, wat heel milieuvriendelijk is en is ontworpen om te passen in platte trays. Maar we blijven ook kijken naar alternatieve materialen en toepassingen die zijn afgestemd op de automatiseringssystemen waar telers mee werken om de operationele efficiëntie verbeteren."

Voor meer informatie:
The HC Companies
Bryce Andersen
BAnderson@hc-companies.com 
www.hc-companies.com 

Publicatiedatum: