Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
update invoering Landelijk Veilen

Kopers uiterlijk 2 november een KOA Tribune Werkplek

Met de aanstaande invoering van het Landelijk Veilen wordt straks niet langer op drie afzonderlijke locaties geveild, maar daarentegen landelijk. Oftewel, locatie-onafhankelijk.

Maar wat betekent dat in de praktijk, en wat verandert er concreet voor kweker en koper? In onderstaande geeft de organisatie een update.

100% KOA
Kopen op Afstand (KOA) is een voorwaarde voor Landelijk Veilen. Om kopers toegang te blijven bieden tot het breedste en diepste aanbod bloemen en planten én voor te bereiden op de overstap naar de landelijke digitale klok, is het van belang dat kopers vóór 2 november overstappen naar een KOA Tribune Werkplek. Vanaf dat moment zullen alle tribunewerkplekken worden omgezet naar een KOA Tribune Werkplek en is dat de enige mogelijkheid om vanaf de tribune in te kopen op de klokken van Royal FloraHolland.

Kopers werkplek
Men bouwt de tribunewerkplekken om naar een KOA Tribune Werkplek. Maar er is méér mogelijk. FloraHolland wil graag weten wat kopers drijft om wel op de ene maar niet op de andere locatie in de kopen, en/of wat de motieven zijn niet vanaf elders, bijvoorbeeld vanaf het eigen bedrijf, te handelen. "Daarover willen wij graag met kopers van gedachten wisselen. Waar zou zo'n werkplek op een van de locaties van Royal FloraHolland aan moeten voldoen? Welke wensen en eisen zijn er voor zo'n fraaiere werkplek? En wat zou dit mogen kosten? Om goed inzicht te verkrijgen, zullen wij binnenkort een enquête sturen aan kopers."

Logistiek en transport
Ook logistiek en transport veranderen. FloraHolland gaat de logistiek efficiënter inrichten en transport tussen vestigingen optimaliseren. Hoe gaat dat in zijn werk? De producten komen aan op één van de Royal FloraHolland-locaties. Dat hoeft niet per se de locatie te zijn waar wordt ingekocht. Bijvoorbeeld, er wordt ingekocht op de klok in Aalsmeer, terwijl de producten in Naaldwijk staan. De veiling verzorgt vervolgens het transport tussen de exportlocaties.

Verbeterde productinformatie
Een van de consequenties van de nieuwe logistiek is dat er op termijn geen karren meer voor de klok zullen langsrijden. Om tot een aankoopbesluit te komen, wordt betrouwbare productinformatie nóg belangrijker. De productinformatie is echter niet altijd betrouwbaar, daar wordt samen met kopers én met kwekers aan gewerkt.

Digitale Landelijke Klok
Met de nieuwe digitale klok concentreert men vraag en aanbod in Floriday. Er komt daarmee in Floriday naast Directe Verkoop en Klokvoorverkoop ook een Digitale Landelijke Klok beschikbaar voor alle kwekers en kopers. "Daarmee hebben we één marktplaats waar kwekers het breedste, diepste en ook duurzame aanbod van bloemen en planten wereldwijd beschikbaar maken. En waar kopers dit, via alle beschikbare handelskanalen, inkopen. En dat allemaal digitaal."

bron: Royal FloraHolland

Publicatiedatum: