Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Glorious Gloriosa 'Im Rampenlicht'-video

"Gloriosa heeft voldoende marktpotentieel om nog veel klanten aan ons te binden"

Glorious Gloriosa is een moderne snijbloemen- en plantenkwekerij van twee hectare in Maasbree. “De hoofdmoot van onze productie is de Gloriosa, die we als snijbloem en als kamerplant op de markt brengen. Het is een nicheteelt die door veel van onze klanten wordt gewaardeerd. Naast de Gloriosa hebben we ook nog enkele andere producten in ons assortiment, waaronder de Mandevilla”, aldus Antoine Hoeijmakers. Het bedrijf runt hij samen met zijn vrouw Anja. In de nieuwe video `Anlieferer im Rampenlicht´ stelt Veiling Rhein-Maas Glorious Gloriosa aan u voor.

Bijzondere teeltwijze
In de video toont Antoine Hoeijmakers de bijzondere teeltwijze van de Gloriosa. Hij zegt hierover: “De snijbloemen en de kamerplanten groeien beide hoog tegen de draad op. De snijbloemen blijven daarbij langer en zorgen voor stelen van 20 en 80 cm lengte en de kamerplant wordt met drie verschillende bogen teruggedraaid tot een compacte en mooi volgroeide plant. Onderin de potten hebben we na het oogsten van de snijbloemen dan de nieuwe knollen waarbij er één voor de snijbloemen- en een voor de kamerplantteelt weer wordt gebruikt. Dit zorgt voor een continu proces bij de Gloriosa waardoor we volledig zelfvoorzienend zijn.”

Verkoop en promotie
Antoine Hoeijmakers ziet Veiling Rhein-Maas als een belangrijke partner. Hun producten worden in Straelen-Herongen via de veilingklok, via klokservice of de webshop verkocht. Voor de promotie van hun producten maken ze graag gebruik van de foyer. Hier presenteert het bedrijf enkele keren per jaar hun (nieuwe) producten aan de klanten van de veiling.

Samenwerking en toekomst
Het contact met de medewerkers van de veiling ervaart Antoine Hoeijmakers als intensief. “Hierdoor zijn wij altijd precies op de hoogte van het reilen en zeilen van onze klanten. Vooral de klanteninput hebben we nodig om te weten wat onze klanten willen en hoe ze over ons denken. De toekomst zien we rooskleurig tegemoet. We denken dat we een prachtige teelt hebben. Met name de Gloriosa is een prachtig product met voldoende marktpotentie om nog vele klanten aan ons te binden.” 

bron: Veiling Rhein-Maas

Publicatiedatum: