Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sterkste Moederdagweek sinds 2010

Gelijke omzet in eerste half jaar voor Veiling Rhein-Maas

Veiling Rhein-Maas realiseerde in de eerste helft van 2019 een productomzet van bijna 198 miljoen euro, wat nagenoeg gelijk is aan het niveau van vorig jaar. Het werd opnieuw duidelijk dat de weersomstandigheden één van de doorslaggevende factoren zijn voor de verkoop, ook bij Veiling Rhein-Maas. Het koele voorjaar leidde tot een verschuiving in het aanbod, waardoor sommige producten later dan gebruikelijk op de markt werden gebracht. Daarnaast leidden de hoge temperaturen in juni tot een geringere navraag, wat helaas een negatief effect had op het positieve resultaat van de veilingklok over de eerste vijf maanden, vooral bij de tuinplanten. Moederdag was bijzonder positief voor de snijbloemen, want het was de omzet sterkste Moederdagweek sinds de oprichting van het bedrijf in 2010.

Populaire producten
Bij de snijbloemen waren vooral pioenen veel gevraagde producten bij de klanten van de marktplaats. Zo werden bij Veiling Rhein-Maas in het tweede kwartaal van 2019 circa 20 % meer pioenen verkocht tegen aanzienlijk betere prijzen dan in dezelfde periode vorig jaar. Gerbera, Dianthus en Eustoma waren ook gewild als snijbloemen. Daarnaast hebben de boomkwekerijproducten bij de Outdoor-planten zich in het tweede kwartaal van dit jaar positief ontwikkeld.

Snellere distributie
Veiling Rhein-Maas heeft snellere en extra elektrotrucks in de logistiek ingezet en meer eigen vaste medewerkers in dienst genomen, wat leidde tot een positief resultaat - een snellere distributie dan in dezelfde periode vorig jaar.

Webshop: finale testfase
De webshop van Veiling Rhein-Maas bevindt zich in de laatste testfase. De medewerk(st)ers blijven intensief werken aan functionaliteiten en koppelingen alsook aan de verdere uitbreiding van het productaanbod.

Nieuwe carrièrewebsite 
De website van Veiling Rhein-Maas werd in juni uitgebreid met een eigen carrièrewebsite, zodat toekomstige medewerk(st)ers in één oogopslag kennis kunnen maken met de veiling. Bij de ontwikkeling van deze carrièrewebsite was het belangrijk de veiling een gezicht te geven. Daarom staan naast de mooie bloemen en planten van de aanvoerders van de marktplaats ook de medewerk(st)ers in de foto's en video's centraal.

Bron: Veiling Rhein-Maas 

Publicatiedatum: