Bisser Georgiev, LiveTrends:

“We zien planten als kunst”

Bij de LiveTrends fabriek worden jaarlijks 400 collecties van decoratieve potten geproduceerd. Ook hernieuwen ze jaarlijks 80% van hun collecties om de markt steeds van nieuwe concepten te voorzien. Dit jonge designbedrijf is vijf jaar opgericht met destijds slechts drie werknemers en is in korte tijd enorm gegroeid. Nu heeft het bedrijf maar liefst 200 werknemers. Hoog tijd dus voor een gesprek met directeur Bisser Georgiev.


Bisser Georgiev tijdens de PMA

Een plant als kunst
“Onze missie is om te veranderen hoe woondecoratie wordt ontworpen, geproduceerd en hoe het genoten wordt door mensen wereldwijd. We zien de tuinbouw niet als een product, maar als een bijzondere designspeeltuin. We zitten immers in het woonaccessoires segment. Naast dat we inspirerende kunstwerken willen leveren, is ons doel om succes met de stukken thuis te garanderen door planten te leveren die zeer weinig onderhoud nodig hebben. Ons bedrijf bestaat uit veel jonge, enthousiaste mensen en onze passie en ideeën komen hieruit voort. De gemiddelde leeftijd van onze medewerkers is 29 jaar en onze zes fulltime designers zoeken altijd naar uitzonderlijke producten die ze op de markt kunnen brengen. "We zien planten als kunstwerken". Zo hebben ze bijvoorbeeld een speciale draai een Pasen gegeven. "In plaats van alle producten geel te maken, hebben ze de trend gecombineerd met gepixeleerde beeltenis op potten."

Crochet Cottontail

Tribal Marketing
“In het verleden baseerden we onze collecties op demografie, maar dat doen we nu niet meer. Nu doen we aan Tribal Marketing. Dit betekent dat we ons niet meer op inkomen, leeftijd of onderwijs richten, maar op bepaalde gemeenschappen (of 'tribes', stammen). Tegenwoordig identificeren mensen zich meer door een bepaalde levensstijl, en door de klassieke normen van demografie. We hebben een intern voorspellingsteam die de trends 18 maanden van tevoren voorspelt. Op dit moment hebben we drie 'Tribes': Minimalist, Curator en Trendsetter. De Minimalist heeft een zwart-wit thema, Curator combineert natuurlijke stijlen en Trendsetter is een beetje wild, ontworpen voor mensen die altijd mee willen gaan met de huidige trends."

Minimalist

LiveTrends heeft ook speciale collecties voor de verschillende seizoenen. Voor Moederdag is er bijvoorbeeld Relax and Trend en voor Valentijnsdag zijn er zelfs vier thema's: Universal Language, Love Reconstruction, Elemental Love en Scandinavia Love.

Reverie

Massamarkt
LiveTrends werkt als een high-end modehuis. Hun focus ligt voor 100% op de klant en wat zij over 18 maanden willen. Het ontwerp en montage gebeurt binnen het bedrijf, maar de productie van hardware en levende goederen wordt overal ter wereld gedaan. Op dit moment koopt LiveTrends zijn exclusief ontworpen producten uit 18 verschillende landen. Deze complexe, wereldwijde leveringsketen is gerealiseerd door middel van speciale samenwerkingen over de hele wereld. Na de productie worden alle producten samengesteld in de VS. In 2017 stond het bedrijf op #256 in de lijst van snelstgroeiende bedrijven in de VS. "Ons grootste voordeel is dat we echt unieke, handgemaakte producten voor de massamarkt en tegen een massamarktprijs kunnen verkopen. Ons doel is om prachtige woonproducten voor ieder huis en kantoor te leveren, die voor iedereen betaalbaar zijn. Op deze manier kunnen we 220.000 huizen per week bereiken."

Endearment

Op dit moment worden de producten van LiveTrends gedistribueerd naar meer dan 15.000 winkels in de VS, Canada en India. Het bedrijf is ook op zoek naar samenwerkingen in Europa en Azië.

By Your Side

Voor meer informatie:
LiveTrends
Gisser Georgiev
E-mail: bisser@livetrendsdesign.com
www.livetrendsdesign.com


Publicatiedatum :
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2019