Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Leon Mol, Ahold Delhaize

JAN verdiept zich in de wereld van duurzaamheid

Duurzaamheid ontwikkelt zich binnen de sierteeltsector steeds meer naar een randvoorwaarde voor een toekomstbestendig bedrijf. Wat doet een multinational als Alhold Delhaize om aan de randvoorwaarde van duurzaamheid te voldoen en wat kunnen de sierteeltbedrijven daar aan doen? Daarop gaf Leon Mol, Director Product Safety & Social Compliance van Ahold Delhaize, de JAN leden op 12 oktober jl. antwoord.
 
De consument vertelt ons niets! Dat was de prikkelende stelling waar Leon Mol mee begon. Ahold Delhaize gaat er vanuit dat zij in de winkels voor verrassingen moeten zorgen en negatieve ervaringen moeten voorkomen om klanten te behouden. Het vertrouwen van de consument is het belangrijkst. Ahold Delhaize verkoopt in haar winkels ruim 50.000 producten. Hiervan moeten zij de voedselveiligheid en de sociale omstandigheden garanderen. Certificeringen zijn hierin hulpmiddelen en een randvoorwaarde om in de Ahold Delhaize winkels verkocht te mogen worden. De discussie naar aanleiding van de presentatie leidde tot de conclusie dat duurzaamheid een win-win situatie kan zijn voor je bedrijf en vertrouwen in jouw merk/product richting de klant.
 
Ook de Amsterdamse locatie Instock inspireerde de JAN leden op het gebied van duurzaamheid. Dit restaurant zet letterlijk en figuurlijk voedselverspilling op de kaart. Zij haalt elke dag de producten die uit het schap gehaald worden bij diverse Albert Heijns op. Van deze oogst van de dag serveren zij dagelijks een ontbijt, lunch en dinermenu. Begonnen als pop-up restaurant, met hulp van Ahold Delhaize, nu inmiddels uitgegroeid tot een zelfstandig restaurant en stichting met een vestiging in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Inmiddels hebben zij in drie jaar tijd 305.000 kilo voedsel gered van verspilling. De grootste uitdaging is op dit moment de logistiek. Tijdens de netwerkborrel na afloop kregen de JAN leden diverse hapjes geserveerd.

Jong Agri Netwerk (JAN) is hét platform voor jonge managers en ondernemers uit de sierteeltsector, waar ze ideeën kunnen uitwisselen, een interessant netwerk vinden en samen voorop willen lopen in een sterk veranderde handelsmarkt. Lees meer

bron: VGB
Publicatiedatum: