JAN verdiept zich in de wereld van duurzaamheid
De consument vertelt ons niets! Dat was de prikkelende stelling waar Leon Mol mee begon. Ahold Delhaize gaat er vanuit dat zij in de winkels voor verrassingen moeten zorgen en negatieve ervaringen moeten voorkomen om klanten te behouden. Het vertrouwen van de consument is het belangrijkst. Ahold Delhaize verkoopt in haar winkels ruim 50.000 producten. Hiervan moeten zij de voedselveiligheid en de sociale omstandigheden garanderen. Certificeringen zijn hierin hulpmiddelen en een randvoorwaarde om in de Ahold Delhaize winkels verkocht te mogen worden. De discussie naar aanleiding van de presentatie leidde tot de conclusie dat duurzaamheid een win-win situatie kan zijn voor je bedrijf en vertrouwen in jouw merk/product richting de klant.
Ook de Amsterdamse locatie Instock inspireerde de JAN leden op het gebied van duurzaamheid. Dit restaurant zet letterlijk en figuurlijk voedselverspilling op de kaart. Zij haalt elke dag de producten die uit het schap gehaald worden bij diverse Albert Heijns op. Van deze oogst van de dag serveren zij dagelijks een ontbijt, lunch en dinermenu. Begonnen als pop-up restaurant, met hulp van Ahold Delhaize, nu inmiddels uitgegroeid tot een zelfstandig restaurant en stichting met een vestiging in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Inmiddels hebben zij in drie jaar tijd 305.000 kilo voedsel gered van verspilling. De grootste uitdaging is op dit moment de logistiek. Tijdens de netwerkborrel na afloop kregen de JAN leden diverse hapjes geserveerd.
Jong Agri Netwerk (JAN) is hét platform voor jonge managers en ondernemers uit de sierteeltsector, waar ze ideeën kunnen uitwisselen, een interessant netwerk vinden en samen voorop willen lopen in een sterk veranderde handelsmarkt. Lees meer
bron: VGB