GROEN-Direkt kijkt tevreden terug op de Najaarsbeurs 2017. Opnieuw ontving de organisatie veel nieuwe gezichten uit binnen- én buitenland, aangetrokken door het grote herfst- en nazomerassortiment. Zo’n 70% van de bezoekers was internationaal: afkomstig uit Europa en ver daarbuiten. De Najaarsbeurs was dit jaar groener dan ooit en nóg meer gericht op de beleving van het bezoekend publiek. Zij zorgden mede voor een totale omzetplus van 15% ten opzichte van de beurs van vorig jaar, uitgesplitst naar 5% meer omzet per klant en 10% meer klanten voor GROEN-Direkt. Het staat er goed voor in heel Europa, zo blijkt wel. Zuid-Europa blijft nog iets achter, Oost-Europa draait erg goed. De – inmiddels vertrouwde - samenwerking tussen GROEN-Direkt en Plantarium maakte een bezoek aan Boskoop extra inspirerend.


 
Bezoekers van de Najaarsbeurs konden dit keer profiteren van het compleetste groenaanbod ooit. Het tuinplantenassortiment was volledig ‘live’ te zien, ruiken én voelen dankzij ruim 6.000 monsterpartijen, meer dan 25 gepresenteerde concepten, presentatie van noviteiten en 150 kwekers die op het Product Promotie Plein stonden. Begin dit jaar werden kamerplanten als nieuwe productgroep toegevoegd aan het bestaande aanbod. Dit assortiment omvat meer dan 2.500 artikelen en is - net als het tuinplantenaanbod - volledig te bekijken en bestellen via de webshop. GROEN-Direkt presenteert een selectie uit dit online assortiment op de beurzen. Samen met de exclusieve voorverkoop van kerstbomen, die traditiegetrouw op de Najaarsbeurs start met ruim 1.000m² aan diverse soorten en kwaliteiten, betekende dit dat tuinplanten, kamerplanten én kerstbomen deze beurs voor het eerst naast elkaar werden gepresenteerd. Ook nieuw deze beurs: de mogelijkheid om verpakte voorjaarsbollen te bestellen. Alle groensoorten onder één dak dus. Er was tijdens de Najaarsbeurs opvallend veel interesse voor de nieuwe productsegmenten; de omzetcijfers zijn veelbelovend.


Op de beurs werd de Hibiscus syriacus ‘Rose Moon’ verkozen tot Beste Noviteit
 
Persoonlijke benadering en beleving
Al met al een breed en divers aanbod, dat bij GROEN-Direkt altijd in één bestelling kan worden geleverd; via één transportlijn en één factuur. Het mag duidelijk zijn: GROEN-Direkt maakt het haar klanten graag zo gemakkelijk mogelijk en is daarom altijd in ontwikkeling. Er is keuze uit verschillende bestelmanieren en flexibele besteleenheden. De klant kan rekenen op een snelle levering: binnen 48 uur, met een 99,9% tevredenheidsgarantie. En GROEN-Direkt zorgt iedere beurs voor een warm en gastvrij onthaal, met gratis parkeergelegenheid en een heerlijke catering. Beleving is belangrijk. Er is op de beurzen dan ook altijd volop ruimte voor tuintrends en nieuwigheden, zodat bezoekers met een geïnspireerd en geïnformeerd gevoel weer op pad gestuurd worden. Om de persoonlijke betrokkenheid te versterken konden vak-bezoekers deze editie voor het eerst stemmen op nieuwigheden. Hibiscus syriacus ‘Rose Moon’ mocht rekenen op ruim 300 stemmen en is daarmee verkozen tot Beste Noviteit. Met de reusachtig grote, roze bloemen sprong deze nieuwe introductie van De Jong Plant uit Boskoop direct in het oog. Rose Moon sluit helemaal aan bij de duidelijk zichtbare trend op de beurs: grote en kleurrijke planten en bloemen, bloei en veel aandacht voor het visuele aspect.

Grootste internationale tuinplantenevent
Tijdens deze Najaarsbeurs bundelde GROEN-Direkt wederom de krachten met Plantarium. Onder de noemer ‘Ticket2Boskoop’ wordt zo jaarlijks het grootste internationale tuinplantenevenement weggezet. Gelijktijdig met de Najaarsbeurs organiseerde Plantarium de relatie- en innovatiebeurs voor de internationale boomkwekerij. Met Ticket2Boskoop profiteerden bezoekers zo wederom van een totaalpakket aan boomkwekerij-aanbod op één terrein, vlak naast elkaar. Dankzij de GREEN-line kon gemakkelijk en snel, heen en weer gependeld worden tussen beide beurslocaties.

GROEN-Direkt
Door de combinatie van 30 monsterbeurzen per jaar en een webshop biedt GROEN-Direkt het hele jaar een zeer divers en breed assortiment tuinplanten onder één dak. Bezoekers kunnen de planten zelf voelen, zien en ruiken op een van de beurzen óf kiezen voor het gemak en kopen via de webshop. Het gehele aanbod aan tuinplanten is hier op overzichtelijke wijze online te bekijken en te bestellen. Van alle partijen zijn duidelijke foto’s gemaakt, welke wekelijks worden geactualiseerd. Ook maakt GROEN-Direkt gebruik van een eigen kwaliteitskeurmerk. In beide gevallen is het een keuze uit een zeer uitgebreid assortiment via 1 bestelling, 1 levering en 1 factuur en dat 30x per jaar. Een levende catalogus die goed gevat is in een digitaal bestelsysteem.
 
bron: Groen Direkt