VBW, Waterdrinker en Bloemenbureau Holland starten promotiecampagne 'Vind je plantmatch'
Vind je plantmatch
De campagne loopt de hele maand september en heeft als doel om het aantal plantenfans te vergroten en de verkoop van groene kamerplanten bij de bloemist te stimuleren. De test bestaat uit drie tot vijf vragen, over stijl, smaak en de verzorging van planten en knipoogt naar online datingtesten. Kies niet op uiterlijk is de boodschap, maar vind de ‘botanische ware’ en ga voor een echte plantenmatch.
Uit de test rolt een plantentype: de hippe pronkplanter, het oeps-hij-moet-water-type, het gezond groen-type of de groene stekker. Uiteraard zijn bij elk plantentype bijpassende kamerplanten geselecteerd. Bloemenbureau Holland promoot de plantentest via haar website Mooiwatplantendoen.nl en bijbehorende socialmediakanalen.
Inhaken op de campagne?
Door de planten uit de test bij elkaar te zetten, promotiematerialen op de winkelvloer te gebruiken en naar de test te linken via social media wordt herkenning bij de consument gecreëerd. Met behulp van de korte vragen uit de test kan ook op de winkelvloer eenvoudig achterhaald worden wat voor plantentype een klant is.
Bloemisten die lid zijn van VBW konden zich inschrijven voor deze campagne. Door het verzilveren van de VBW-waardecheque voor de Plant-Promotie-Kit bij Waterdrinker, ontvingen zij gratis een set groene kamerplanten. Daarnaast ontvingen zij exclusief promotiemateriaal (o.a. posters, een winkelbanner, plantenkaartjes en een leaflet met de test).
Bij de veilingmeesters van Royal FloraHolland en bij Plantion zijn ook POS materialen verkrijgbaar, zodat ook verkooppunten die geen lid zijn van VBW kunnen inhaken op de campagne. De campagneposter (A3) is ook hier te downloaden.