Klokvoorverkoop overtreft nu al eindstand vorig jaar
Populariteit FloraMondo Klokvoorverkoop neemt toe
De omzetgroei komt vooral doordat steeds meer kwekers en klanten gebruik maken van Klokvoorverkoop. Inmiddels maakt in 2017 bijna de helft van de kwekers gebruik van Klokvoorverkoop en bij de klanten is dit ruim een kwart. Hiermee is het aantal kwekers dat zaken doet via Klokvoorverkoop gestegen met 48 procent ten opzichte van 2016. Onder klanten bedraagt de stijging bijna 60 procent!
De stijging van de omzet en het aantal gebruikers is terug te zien in het aandeel Klokvoorverkoop ten opzichte van de klokomzet. Dat bedroeg vorige week 4,3 procent en is nog nooit zo hoog geweest.
Toegevoegde waarde voor klanten én kwekers
De stijging van het aantal deelnemende kwekers komt voornamelijk doordat zij bij Klokvoorverkoop hun eigen verkoopprijs kunnen bepalen. Bovendien hebben zowel kwekers als klanten geen logistieke meerkosten voor kleine orders ten opzichte van de reguliere klokdistributie.
Voor inkopende klanten is Klokvoorverkoop een welkome aanvulling op de bestaande marktinstrumenten vanwege de mogelijkheid om fijnmazig in te kopen vanuit het klokaanbod. Het voordeel is dat producten ingekocht kunnen worden die de klant persé nodig heeft. Dat scheelt inkoopstress op de veiling. Ook beperken klanten voorraadrisico's met klokvoorverkoop. Een ideale oplossing voor zowel grote als kleine klanten met kleinschalige orders die er zeker van willen zijn dat zij hun producten na het veilen afgeleverd krijgen.
bron: Royal FloraHolland