Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

1,4 miljoen euro voor promotie kerststerren

In 2016 konden informatie- en marketingbedrijven, actief in de promotie van en voor agrarische producten, bij de Europese Commissie CHAFEA (Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding) subsidie aanvragen. Deze week bracht de commissie verslag uit over de toekenning van 17.427.216 euro aan zes verschillende projecten.

Interessant in deze is met name een zak geld voor de promotie van kerststerren. In het overzicht (link hieronder) is te lezen dat 1.399.478 euro bestemd is voor 'de promotie van poinsettia in Frankrijk, Duitsland, Polen en Zweden'. Dit bedrag zal worden bijgeschreven op de rekening van Stars for Europe, een in 2000 door verschillende veredelaars (op de website: Dümmen GmbH, Syngenta Seeds BV, Dümmen Group BV en Selecta Klemm GmbH & Co. KG) opgericht marketinginitiatief, dat tot doel heeft 'de Europese verkoop van Kerststerren op de lange termijn te promoten en verzekeren'.

Daarnaast was 1.322.400 euro bestemd voor 'de promotie van Europese Conference peren in Duitsland' (te verdelen onder het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing en de Stichting GroentenFruit Bureau); 3 miljoen voor de promotie van Europese wijn in de VS en Canada; ruim 8,4 miljoen voor de promotie van biologische teelt en de daaruit voortkomende producten in het VK en Denemarken; 2,7 miljoen voor 'Information campaign on EU logo for outermost regions in Belgium, France, Germany, Spain, Poland and Portugal' (niet vertaald, want daartoe ontbreken de brains hier te redactie); en de promotie van extra vergine olijfolie (vermoedelijk geproduceerd in Italië en Spanje, maar dat staat er niet bij) in Japan en de VS.

Klik hier voor het overzicht


Publicatiedatum: