Pioenenfans ontmoeten elkaar
Jaarlijks organiseert CNB de pioenenshow, dit jaar werd het programma uitgebreid waardoor kwekers en bloemisten elkaar konden ontmoeten. Pioenspecialisten Dick Degenhardt en Aad Vernooij namen de bezoekers mee in het verleden en heden van de teelt.
foto: CNB
“De wereld van kwekers en bloemisten ligt heel ver uit elkaar, maar de passie voor de seizoensbloem zorgt voor conversatie,“ vertelt Jacqueline Doornekamp, projectmanager promotiecampagne 365 dagen bloemen. “Vanuit de promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’ proberen wij bloemisten te verbinden aan bestaande seizoensbloemen-initiatieven, zoals de pioenenshow bij CNB.”
‘365 dagen bloemen’ is een informatiebron voor bloemisten. Het biedt 365 dagen per jaar inspiratie. Ze kunnen bovendien hun vragen stellen en hun vakmanschap delen. Jacqueline: “Via de website krijgt de bloemist informatie, maar kunnen alle bezoekers ook vragen stellen. Met het seizoensmagazine wordt ook het verhaal van seizoensbloemen en hun teelt gedeeld en bereikt meer dan 34.000 Europese bloemisten. Events zijn ook belangrijk, omdat het vakmensen bij elkaar breng. Onze uitdaging is om het voor de verschillende doelgroepen interessant en relevant te maken.”
Over 365 dagen bloemen
De campagne 365 dagen bloemen is het initiatief 2.200 seizoensbloemenkwekers; bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland. Zij zorgen samen voor promotie zodat de bloemist elk seizoen én 365 dagen per jaar geïnspireerd wordt door het ongelofelijk mooie assortiment seizoensbloemen.
bron: CNB