Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Nieuw bloemisteninspiratiepaviljoen ‘FlowerSensation’ op Nordic Flower Expo
Unieke en bijzondere producten toegankelijk maken voor de bloemist
Om dit evenement te kunnen neerzetten, organiseert FlowerSense (een collectieve) deelname aan de beurs voor de kwekers waar zij veel mee werkt. De deelname van deze kwekers zal echter worden geïntegreerd in een ruim opgezette demonstratie- area. Dus geen aparte stand met een stilstaande presentatie zoals men veelal gewend is maar het product speelt een glansrol tijdens de demo’s: de arrangeur begeeft zich te midden van de bloemenpracht tijdens zijn performance en kiest ter plekke de bloemen die hij op dat moment wil gebruiken. De bloemen staan opgesteld door de demo area heen waardoor het ook voor de bezoeker heel toegankelijk wordt om de bloemen van dichtbij te bekijken en te bewonderen. Tijdens de demonstraties kunnen de bezoekers plaats nemen in het ‘FlowerSensation paviljoen’ en van dichtbij zien wat de arrangeur aan het maken is. Deze vertelt het publiek waarom hij welk product kiest voor welke gelegenheid.
Potten & Vazen
Vazen en potten kunnen daadwerkelijk besteld worden omdat de potterie en vazenproducenten ook worden betrokken bij dit concept. Zij worden actief benaderd: bloemen eindigen thuis altijd in de vaas of in een grote pot. Beide zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
FlowerSensation
FlowerSense en BureauSierteelt.nl willen FlowerSensation vaker gaan realiseren. Het is een blauwdruk voor bloemisteninspiratie op sectorbeurzen in andere landen en eventueel op andersoortige beurzen waar bloemisten hun inspiratie zoeken. Het doel van FlowerSensation is het inspireren van bloemisten en om nieuw en/of uniek product bekend te maken bij de vakman. Dat hier vraag naar is, blijkt uit een steekproef die BureauSierteelt.nl heeft gedaan bij bloemisten. Vaak kunnen zij aparte soorten niet of weten niet waar ze het moeten vinden. Ook door de grotere kloof die ontstaat tussen vakman en retail is de noodzaak voor bloemisten om zich te onderscheiden groter dan ooit.
Nordic Flower Expo
De sierteeltbeurs wordt ondersteund door de volgende ambassadeurs en supporting partners: de VGB, de Nederlandse Ambassade in Zweden, E.V.A. Consultancy, Hortipoint, Chrysal, Bloomtube en Kuehne + Nagel.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-12 Ook snijbloemenafdeling Tuincentrum Groendekor draait weer volop na brand
- 2023-04-26 Jan Linders verkoopt 10 winkels aan Jumbo (6), Plus (3) en Aldi (1)
- 2023-04-07 Westland heeft als eerste drie groene klimaatpleinen
- 2023-04-05 Verkoop bloemen en planten weer terug op pre-corona niveau
- 2023-03-30 Omgeschakelde Kwekerij Lageschaar Vaste Planten en webshop Sprinklr gaan samenwerken
- 2023-03-29 Lidl tekent voor 35 ha op Logistiek Park Moerdijk
- 2023-03-17 De 2D barcode komt eraan, wat is het?
- 2023-03-15 Intratuin haalt de bezem door schoonmaakassortiment
- 2023-03-06 Slimme bloempot The Pots Company in de prijzen
- 2023-03-03 Giftige narcissen verward voor bosuitjes bij Britse supermarkt
- 2023-03-01 "Retail vraagt steeds meer om veenvrije mengsels"
- 2023-02-24 Tuincenter Claes uit Edegem is het Beste Tuincentrum van Vlaanderen
- 2023-02-23 CLM meet aanzienlijke reductie gewasbeschermingsmiddelen op sierplanten in tuincentra
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-09 3PointBox ontwikkelt oplossing voor onbemande verkooppunten
- 2022-12-22 Gas is te duur: tuincentra zetten mes in aanbod kamerplanten
- 2022-12-15 Jan Linders gaat verder als franchiseondernemer van Albert Heijn
- 2022-11-25 “Zo maken we het nog leuker en aantrekkelijker voor de klanten”
- 2022-11-17 “Onze uitbreiding was alleen haalbaar door te verduurzamen”
- 2022-11-11 "De gestegen kosten zijn niet meer terug te verdienen"