Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw bloemisteninspiratiepaviljoen ‘FlowerSensation’ op Nordic Flower Expo

Tijdens de beurs Nordic Flower Expo, die van 21 tot en met 23 maart 2017 zal worden gehouden in Malmö, Zweden, is er veel aandacht voor de vakhandel. Om bloemisten in de Noord-Europese landen te bereiken, heeft FlowerSense het plan opgevat om gezamenlijk met BureauSierteelt.nl een bloemistenevenement te realiseren. Het doel is bloemisten kennis te laten maken met de diversiteit van het assortiment: nieuwe en/of unieke producten en hen vervolgens dusdanig te inspireren dat zij zelf met deze bloemen en planten aan de slag zullen gaan. Het uitgangspunt is bloemen te laten zien in de meest voorkomende situatie: ‘gewoon’ in vazen en potten. De nadruk ligt op de kracht en pracht van de bloemen zelf. De presentatie wordt een bloemensensatie, een ‘FlowerSensation’. Dit is een van de onderdelen van een goed gevuld activiteitenprogramma dat parallel aan de beurs georganiseerd wordt.



Unieke en bijzondere producten toegankelijk maken voor de bloemist
Om dit evenement te kunnen neerzetten, organiseert FlowerSense (een collectieve) deelname aan de beurs voor de kwekers waar zij veel mee werkt. De deelname van deze kwekers zal echter worden geïntegreerd in een ruim opgezette demonstratie- area. Dus geen aparte stand met een stilstaande presentatie zoals men veelal gewend is maar het product speelt een glansrol tijdens de demo’s: de arrangeur begeeft zich te midden van de bloemenpracht tijdens zijn performance en kiest ter plekke de bloemen die hij op dat moment wil gebruiken. De bloemen staan opgesteld door de demo area heen waardoor het ook voor de bezoeker heel toegankelijk wordt om de bloemen van dichtbij te bekijken en te bewonderen. Tijdens de demonstraties kunnen de bezoekers plaats nemen in het ‘FlowerSensation paviljoen’ en van dichtbij zien wat de arrangeur aan het maken is. Deze vertelt het publiek waarom hij welk product kiest voor welke gelegenheid.



Potten & Vazen
Vazen en potten kunnen daadwerkelijk besteld worden omdat de potterie en vazenproducenten ook worden betrokken bij dit concept. Zij worden actief benaderd: bloemen eindigen thuis altijd in de vaas of in een grote pot. Beide zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

FlowerSensation
FlowerSense en BureauSierteelt.nl willen FlowerSensation vaker gaan realiseren. Het is een blauwdruk voor bloemisteninspiratie op sectorbeurzen in andere landen en eventueel op andersoortige beurzen waar bloemisten hun inspiratie zoeken. Het doel van FlowerSensation is het inspireren van bloemisten en om nieuw en/of uniek product bekend te maken bij de vakman. Dat hier vraag naar is, blijkt uit een steekproef die BureauSierteelt.nl heeft gedaan bij bloemisten. Vaak kunnen zij aparte soorten niet of weten niet waar ze het moeten vinden. Ook door de grotere kloof die ontstaat tussen vakman en retail is de noodzaak voor bloemisten om zich te onderscheiden groter dan ooit.

Nordic Flower Expo
De sierteeltbeurs wordt ondersteund door de volgende ambassadeurs en supporting partners: de VGB, de Nederlandse Ambassade in Zweden, E.V.A. Consultancy, Hortipoint, Chrysal, Bloomtube en Kuehne + Nagel.

Publicatiedatum: