Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wouter de Vries, Parfum Flower Company:

"Het is hier net een snoepwinkel"

Slechts vijf jaar geleden werd de Parfum Flower Company opgericht. Wouter de Vries begon in zijn eentje met de verkoop van David Austin - en geurende rozen. “Een mooie bloemvorm, een lekkere geur, maar het liefst een combinatie van die twee. Dat is waar wij ons assortiment op inrichten.” aldus Wouter. Inmiddels is zijn bedrijf een begrip binnen de handel voor luxe rozen.



“Door onze communicatie naar de handel en naar bloemisten snapt men steeds beter hoe met de luxe rozen om te gaan. In tegenstelling tot in de kas gekweekte Hollandse rozen hebben luxe rozen een andere behandeling nodig. Bovendien kost geur energie, dat heeft invloed op de houdbaarheid,” vertelt hij. “Maar ik kan met gerust hart zeggen dat de meeste soorten het zeker een week in de vaas volhouden.”

Laat knippen
Toch is dat niet een kwaliteitskenmerk waar de Parfum Flower Company op selecteert. “Het gaat er bij onze rozen om dat ze mooi opengaan en lekker geuren. Op de kwekerijen knippen ze de rozen in een later stadium zodat we zeker weten dat al onze rozen mooi openbloeien.” De rozen van Parfum Flower Company worden voornamelijk geïmporteerd uit Kenia, Ecuador en Columbia. Maar ook in Europa hebben ze verschillende connecties voor specifieke soorten.

Snoepwinkel
“De geurende rozen zijn mede vanwege hun geur, kleur en vorm ideaal voor evenementen. De meeste rozen worden verwerkt in bruidswerk, maar bloemisten verkopen ze ook gewoon in de winkel. Het is hier net een snoepwinkel: allerlei kleuren en smaken. En ja, vaak is de snoepwinkel uitverkocht. Als onze partners enkele dagen van te voren bestellen is de beschikbaarheid geen probleem. Als je op de dag zelf iets wilt hebben, is de kans groot dat het al weg is. Dat vind ik wel eens frustrerend,” bekent Wouter.



Bruine schutblaadjes
Hij legt uit: “Voor veel groothandelaren is het een moeilijk product. Het luistert nauw, een bruin schutblaadje zit er zo tussen. Inkopers kunnen daar nog wel eens van opkijken.” FleuraMetz-inkoper Niels Glas knikt bevestigend. “Mensen weten niet beter. Het zijn schitterende rozen. We willen allebei de professionals in de sierteelt zoveel mogelijk zorgen uit handen nemen. Het assortiment dat Parfum Flower Company biedt past perfect bij onze partners. En ze ruiken gewoon heerlijk.” Wouter: “Heb je wel eens zo’n bosje thuis neergezet? Doe het eens, je wilt nooit meer anders!”

Voor meer informatie:
FleuraMetz
www.fleurametz.com
Publicatiedatum: