Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jungle Talks

Ter Laak over ambities in Midden-Amerika

Op donderdag 13 oktober ging een serie ‘Internationaliseringssessies’ van start: webinars die bestaan uit Master Classes waarbij studenten worden uitgedaagd om twee weken later te pitchen op beschikbare stage- en werkplekken. Richard ter Laak was de eerste gast. Hij eindigde zijn betoog met een oproep om te helpen bij het ontwikkelen van de markt voor phalaenopsis in Midden-Amerika en om Ter Laak in Nederland klaar te stomen voor de toekomstige markt.

De kern van de Masterclass had betrekking op het nieuwe project Ter Laak AmericaS in Guatemala. Waarom doen ze dit, vanwaar de keuze voor Guatemala, hoe is de partnerkeuze tot stand gekomen en hoe ziet het verdienmodel eruit?

Opvallend was dat Richard aangaf dat samenwerking met een lokale partner voor hem van meet af aan een voorwaarde is geweest. Twee andere potentiële partners passeerden de revue, voordat Ter Laak in Guatemala met HFT, voortgekomen uit De Ruiter Seeds, in zee ging.

De overtuiging van Richard dat kruisbestuiving zal gaan plaatsvinden, betekent dat het niet alleen ‘brengen’ wordt, maar dat hij zeker ook wil gaan ‘halen’. In Guatemala zal hij zijn eigen markt moeten ontwikkelen, bijna tot de consument aan toe. Dat is misschien nog wel de grootste uitdaging en hij verwacht daarmee veel kennis op te doen die later weer in Nederland van pas kan komen.

Het webinar / de masterclass werd afgesloten met een oproep aan studenten en young professionals om te pitchen en zo de genoemde projectopdrachten binnen te slepen. Duidelijk is dat Ter Laak op twee fronten nog barst van de ambitie. Internationalisering, startend in Guatemala, aan de ene kant. Het bereiken van de (Europese) consument vanuit Wateringen aan de andere kant.

Op donderdag, 27 oktober om 19.30 uur zullen 6 – 8 kandidaten zich digitaal aan Ter Laak presenteren. Uiteraard kun je daar bij zijn door te klikken op deze link. Kandidaten die niet geselecteerd worden, worden direct in contact gebracht met de overige aanwezigen, zodat er ook buiten het pitch webinar om wellicht goeie ‘matches’ ontstaan tussen ondernemers en studenten.

Tijdens de volgende internationaliseringssessie in november is Koppert Biological Systems te gast.

Voor meer informatie:
Jugle Talks
www.jungletalks.com

Publicatiedatum: