Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Poolse markt biedt kansen voor Nederlandse bloemen en planten

Wanneer we kijken naar de wereldwijde sierteeltsector zien we een grote vraag naar bloemen en planten van de grote geïndustrialiseerde landen in Europa, Azië en Amerika. Volgens EUROSTAT zorgen de door de EU geïmporteerde bloemen voor een groei in de wereldwijde sierteeltsector. Vooral de Nederlandse sierteeltsector heeft zijn leidende positie behouden, en ondernemers zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om hun omzet te verhogen.

De Amsterdam University of Applied Sciences/Faculty Business and Economics (AUAS | FBE) en de Kozminski University in Warschau hebben in opdracht van de VGB de Poolse markt voor bloemen en planten onderzocht.

Het onderzoek is een macro- en meso-analyse van Polen en Nederland om de externe omgeving te scannen.



De macro-analyse focust zich op de politieke, economische, sociaal culturele, technische en milieu trends. Deze factoren tezamen passen in de kansen- en bedreigingen-analyse. Bedreigingen zijn de toenemende concurrentie, de vergrijzing, de snelle technologische ontwikkelingen en de veranderingen in de mondiale vraag. Aan de andere kant de kansen: de Poolse economie groeit, Nederland en Polen delen een belangrijke geschiedenis in zakendoen, en Polen staat open voor innovatie om de economische groei te ondersteunen.

Atradius, een Nederlandse kredietverzekeringsmaatschappij, heeft een aantal stappen gepubliceerd om zaken te doen in Polen. Deze omvatten: het bereiken van een positie in de Poolse markt door het opzetten van een fysieke aanwezigheid, betrokken worden in Poolse infrastructuurprojecten, distributiekanalen afdwingen, zich richten op zowel traditionele als digitale marketing, profiteren van het EU-lidmaatschap en speciale economische zones in Polen, het definiëren van de juiste prijs, het veiligstellen van betaalmethoden, en inzicht geven in de bedrijfscultuur en de Poolse consument.

Er is een expo die entrepreneurs de kans geeft om hun netwerk en zakenrelaties te versterken in Polen: de ‘Green is Life’ expo. Op deze expo komen producenten van tuinbouwproducten, planten, technologieën, meubilair, decoratie en dienstverleners samen. Volgens de studie wegen de kansen zwaarder dan de bedreigingen, en de meeste kansen zijn in het voordeel van de Nederlandse bedrijven. Niet alleen de Nederlanders, maar ook de Poolse bedrijven zullen hier profijt van hebben. Het is dus een win-win situatie voor beide landen.

Flower Expo Poland
Een andere beurs, speciaal gericht op de sierteeltsector, is de Flower Expo Poland. Deze nieuwe beurs zal plaatsvinden in Warschau. Naast het aanbod van ruim 60 internationale deelnemers uit meer dan 12 landen, worden een aantal nevenactiviteiten georganiseerd. Speciaal voor bloemisten en handelaren binnen de bloemen- en plantenbranche zijn er bloemistendemonstraties en relevante seminars te bezoeken. De beurs vindt plaats van 1 tot en met 3 september 2016 in het beurscomplex Expo XXI in hal 4 te Warschau en wordt gelijktijdig met de buitengroenbeurs Green is Life gehouden. Het zogenoemde ‘side program’ is te downloaden via www.flowerexpo.pl.



Voor meer informatie:
Flower Expo Poland
Dianne Ramakers
0031 71 870 10 68
dianne@flowerexpo.pl
www.flowerexpo.pl
Publicatiedatum: