Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Zo verkoop je bloemen" - Sevenstern"

Foto's: Shop-in-shop Regio Blum in Konstanz

Tholen - Bij de Duitse retailer Edeka Baur, gelegen in Konstanz, zijn ze dol op lokaal product. Daar wordt door de consument ook een meerwaarde voor betaald. Voor de bloemen is een uitzondering gemaakt. Die worden geheel verzorgd door de Nederlandse ondernemers van RegioBlum. 


Een weelderige presentatie bij binnenkomst

Direct bij aanloop: presentatie in natuurlijk hout, diverse gecoate bollen

De mannen achter de shop-in-shop

Regio Blum
Afgelopen week stond tijdens een tuinbouwmissie aan de regio Badem-Wurttemberg ook een bezoek aan Edeka Baur op de agenda. Wie binnenkomt bij de retailer, kan er niet omheen: Het eerste wat je ziet is de fraaie bloemenstal. Ondanks dat ze in deze regio dol zijn op regionaal product, worden de bloemen verzorgd door het Nederlandse team van Regio Blum. 


Divers aanbod orchideeën in verschillende vormen en maten

Vooruitlopend op de complete kerstcollectie

Nederlands product
John Sevenstern vertelt meer over de shop-in-shop. Regio Blum verzorgt het complete assortiment, ingekocht in Nederland en de verkoop. Sevenstern zelf heeft een achtergrond in bloemen en een achtergrond in retail en besloot enkele jaren geleden om te gaan doen wat hij leuk vindt: laten zien hoe je bloemen ook kunt verkopen. Ze halen opvallend goede omzetten en aan de presentatie is ook te zien waarom.


Veel aandacht voor snijbloemen

Breed aanbod in kleuren, presentatie op verschuifbare tafels. Bij de bloemenstal is een ding duidelijk: Het is hier geen zelfbediening. Daar wijzen verschillende bordjes de consument op.


Spelenderwijs
Er is bewust gekozen voor een presentatie op verschillende tafels, laat hij zien. “Zo kunnen we nog eens wat verschuiven of wat diepte- en hoogteverschil creëren.” Het sluit aan bij de visie van retailer Baur, waar alles om beleving draait.


Kerststerren

Snijbloemen
Er staan een aantal fraaie phalaenopsissen, een paar kerststerren en opvallend genoeg, in een supermarkt, ook een aantal kamerplanten uit het hogere segment met een vraagprijs van rond de 70 euro. Het belangrijkste voor de omzet echter, vertelt Sevenstern, zijn de snijbloemen. Niet alleen de Duitse klanten nemen ze mee, maar ook de Zwitsers die vaak boodschappen komen doen bij Edeka Baur zijn bij de bloemenshop goede klanten.


En twee trotse verkopers! links John Sevenstern.