Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Modiform treft maatregelen vanwege verlieslatend jaar

"Het jaar 2025 heeft voor Modiform twee geheel verschillende gezichten. Aan de ene kant werd in de zomer in het bijzijn van heel veel collega's het 45-jarig bestaan gevierd, zijn er nieuwe producten geïntroduceerd en zijn er ook weer veel contracten afgesloten voor nieuwe artikelen die onze klanten helpen om hun producten nog beter in hun markt te kunnen positioneren," deelt Tom Heintjes, Interim CEO van Modiform, in een update in hun nieuwsbrief.

"Aan de andere kant werd begin van dit jaar duidelijk dat 2025 opnieuw een verlieslatend jaar zou worden, met als gevolg dat er in de zomer abrupt maatregelen getroffen moesten worden om de neerwaartse spiraal te doorbreken. Deze maatregelen kwamen voor veel klanten geheel onverwachts en ik realiseer mij terdege dat ze impact hebben gehad op de bedrijfsvoering van onze afnemers. De flexibiliteit die de klanten voorheen van Modiform hebben ervaren is op enkele belangrijke punten ingeperkt. Ik heb met een aantal klanten over deze maatregelen kunnen spreken en deze openhartige gesprekken hebben mij waardevolle inzichten opgeleverd. Het overgrote deel van de klanten liet weten dat ze de genomen maatregelen niet leuk vinden, maar dat ze begrijpen dat ze in het belang van het bedrijf noodzakelijk waren."

"Mede op basis van deze feedback werkt het team van Modiform momenteel hard aan een aantal projecten die de onderneming weer steviger en beter op de kaart moeten zetten. Zo wordt het sterk gedifferentieerde prijsbeleid versimpeld, zullen op korte termijn verschillende servicelevels voor de klanten worden geïntroduceerd en zullen keuzes gemaakt gaan worden in welke nieuwe producten en technologieën Modiform de komende jaren wil gaan investeren. Modiform heeft een lange traditie van innovatie, productkwaliteit en klantgerichtheid en onze toekomst zal ook rondom deze thema's verder uitgebouwd worden. Maar ditmaal met meer focus en een betere financiële basis. Dit kan uiteraard alleen gerealiseerd worden als de onderneming weer rendabel is en het doet mij deugd om te kunnen vertellen dat de genomen maatregelen ook het gewenste effect hebben. Onze accountmanagers en productspecialisten gaan de komende tijd graag met u het gesprek aan welke aspecten van ons dienstenpakket voor u het belangrijkst zijn, zodat wij onze dienstverlening daar ook op kunnen inrichten."

Voor meer informatie:
Modiform
[email protected]
www.modiform.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer