Marco Stolze stopt met ClockOnline en start bij Royal FloraHolland, alwaar hij binnen Floriday het zogenaamde direct bieden verder gaat ontwikkelen.
Marco startte in 2016 met ClockOnline, dat met ‘Vandaag voor Morgen’ veilen innovatief was en voor een nieuwe efficiëntieslag zorgde. Het aanbod werd echter steeds groter, waardoor hij voor de keus stond door te bouwen, nieuwe investeringen aan te trekken en zogezegd een ClockOnline 2.0 te lanceren, of - en deze optie kwam geleidelijk aan steeds meer in beeld - zijn kennis en kunde direct in te gaan zetten voor de coöperatie.
"Het is geen makkelijk besluit, ClockOnline was echt mijn kindje", vertelt Marco. "Maar we beleven roerige tijden: eerst corona en nu het hele energieverhaal en de onzekerheid in de markt maken dat er ook argumenten zijn om het project te stop te zetten. Tegelijkertijd wordt Floriway steeds verder ontwikkeld en bovendien was de werkdruk enorm, ook dat zijn factoren die meewegen."
"Met ClockOnline, en ook met KPS Sales (dat ook stopt), liepen alle transacties echter altijd al over FloraHolland. Het doel is nooit geweest per se een eigen platform te hebben of tegen de coöperatie in te gaan, maar er voor de kweker de hoogste prijs uit te halen en alle kopende partijen te kunnen bedienen. Ik ben een tuinderszoon in hart en nieren, het sterker maken van de sector staat voorop."
Marco Stolze start als nieuwe Business Owner ‘Floriday Direct bieden’. In deze hoedanigheid is het zijn taak het direct bieden op het platform verder vorm te geven.
Voor meer informatie:
Marco Stolze
E: info@clockonline.nl