Royal FloraHolland en VGB "herijken" samenwerken

Royal FloraHolland en de VGB hebben in een persoonlijk onderhoud tussen bestuurders de klokken zoveel mogelijk gelijk gezet waar het gaat om de onderlinge relatie, samenwerking en communicatie. Beide partijen zijn tot de conclusie gekomen dat de relatie tussen RFH (als coöperatie van kwekers) en de kopers een belangrijke is, maar dat die in een sterk veranderende sector wel aan herijking toe is. RFH zal met haar B-to-B platform kwekers en kopers verbinden en diensten leveren op het gebied van Bestellen-Betalen-Bezorgen. De relatie met de handel zal zich meer en meer ontwikkelen tot een Klant-Leverancier relatie. Kopers kunnen daarbij zelf kiezen van welke dienstverlening zij gebruik willen maken. Hier zal de markt zijn werk doen om te bepalen aan welke dienstverlening wel of geen behoefte is.

Dat stellen beide partijen in een gezamenlijk persbericht. RFH heeft aangegeven zijn klantbenadering aan te gaan passen, en daarbij meer te richten op 1:1 maatwerk en op segmentering. Plannen daarover worden op dit moment uitgewerkt. Als onderdeel daarvan hebben bestuurders van RFH en VGB afgesproken dat partijen de komende weken toewerken naar een manifest, waarin de nieuwe manier van samenwerken tussen de VGB en RFH op hoofdlijnen wordt vastgelegd. In het manifest wordt op zowel strategisch, tactisch en operationeel niveau helder gemaakt op welke terreinen en op welke wijze de VGB en RFH intensief samenwerken. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om duurzaamheid, Brexit, weerbare sierteelt en arbeidsmarktproblematiek. Daarnaast wordt in het manifest beschreven hoe de klantenplatformen gaan werken en wat de rol van de VGB daarin wordt.

De klantenplatformen vinden verder in een nieuwe, gesegmenteerde vorm plaats, conform de eerder geuite wens van de VGB. Hierin zal met elkaar worden gesproken over onder meer koperstarieven, duurzaamheid en digitalisering, waarbij de VGB hecht aan transparantie en voorspelbaarheid voor de kopers vastgelegd in duidelijke SLA’s. In het manifest wordt verder vastgelegd conform welke principes de klantenplatformen werken. Afhankelijk van de klantrelatie zal RFH daarnaast op individuele basis strategische gesprekken voeren en maatwerk creëren om aan specifieke wensen te voldoen.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© BPnieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven