Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gerard Werink van Floranova over de samenwerking met Syngenta

"Het is opmerkelijk hoe goed de twee bedrijven matchen"

In 2018 heeft Syngenta Floranova overgenomen om hun aanwezigheid in de snelgroeiende bloemensector op de Aziatische markt te versterken. Drie jaar later vertelt Gerard Werink, commercieel directeur Floranova, meer over de voordelen van hun dubbele merkstrategie en de uitbreiding van de markt.


Gerard Werink

Internationale markten vergroten
"Floranova groeide snel, vooral op de Aziatische markt. De overname van Floranova door Syngenta zou zorgen voor een sterkere en betere positie om de uitdagingen in een zeer competitieve markt beter aan te kunnen. Al vele jaren is de veredeling van Floranova gericht op producten die goed presteren in warme klimaten. De veredeling van Syngenta was meer gericht op de klimaatomstandigheden in Europa en Amerika. Dit leidde tot een situatie waarin Floranova een sterke positie had op de Aziatische markt en de landen in het Midden-Oosten en dat Syngenta een sterke positie had in de Verenigde Staten en Europa. Dankzij de overname worden deze krachten gecombineerd."

Kennis en kunde delen
De uitbreiding zorgt er ook voor dat er kennis en middelen gedeeld kunnen worden. "De samenwerking werkt zo goed, omdat de veredelaars van Floranova nu toegang hebben tot nieuwe veredelingstechnieken en veel ervaring van de veredelaars van Syngenta. Door onze kennis en kunde te delen is de kwaliteit van de zaden verbeterd en de betrouwbaarheid van de productie ook. We hebben nu een veel groter assortiment met een grotere focus op de warmere delen van de wereld. Nog een voordeel is dat de uitwisseling van middelen heeft geleid tot een snellere en betere introductie van nieuwe series."


WhiteGold Max en WhiteGold Mini

Nieuwe variëteiten in de maak
"We verwachten dat beide bedrijven veel nieuwe variëteiten zullen introduceren in het seizoen 2021/2022. Vooral de African Marigold WhiteGold Max en WhiteGold Mini van Floranova zijn nu al zeer in trek. Maar ook de Bellis BamBam-serie met grote bloemen zal een van onze goed verkopende producten worden nu we het prachtige White Blush hebben toegevoegd aan de bestaande Rose en Red. Er is geen vernalisatie nodig voor deze serie en hij is heel uniform in gewoonte en bloeitijd. En ik moet er ook aan toevoegen dat er een nieuwe variëteit is toegevoegd aan de Bossa Nova-serie: Night Fever Rosso, die bijna zwarte bladeren heeft en die heel mooi in contrast staan tot de dieproze bloemen."


Bossa Nova Night Fever Rosso.

Voor meer informatie:  
Floranova
Gerard Werink
gwerink@floranova.com 
www.floranova.com 

Publicatiedatum: