Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De duurzaam geteelde narcissen en hyacinten van Flowerboost

In 2003 namen zoon Joost en schoondochter Brigitte het bedrijf over van de ouders van Joost. Het bedrijf van ongeveer 10 hectare in Noordwijkerhout produceert narcissen en hyacinten en ‘s zomers ook snijgladiolen. “Wij willen producten leveren waar de koper blij van wordt.”

Elke dag keihard werken met plezier en hart voor je product en medewerkers hebben, dat is volgens Flowerboost ondernemerschap. Brigitte: "We zijn een hecht team met vaste medewerkers, losse, tijdelijke krachten, uitzendkrachten en scholieren. We willen niet dat onze medewerkers tegen ons opkijken. We kunnen niet zonder elkaar."

Inspelen op duurzame ontwikkelingen
Als ondernemer krijg je te maken met allerlei ontwikkelingen. Hoe speelt Flowerboost daarop in? Joost: "Je moet wel mee. Exporteurs vragen bijvoorbeeld om certificering. Doe je dat niet, dan lig je eruit. Wij zijn daarom MPS-GAP gecertificeerd, maar ook omdat wij duurzaamheid belangrijk vinden. Zo hebben we sinds anderhalf jaar ook zonnepanelen." Tijdens de Trade Fair Aalsmeer krijgt Flowerboost regelmatig vragen van klanten waar ze graag iets mee doen. "Is de pot van gereclycled materiaal? Mag het etiket bij het bio-afval? Met dit soort vragen zijn wij bezig", legt Joost uit. "Dat is best lastig, maar we willen mee met de milleuvriendelijke trend. Niet alleen om het te kunnen vertellen; we geloven echt in een duurzame toekomst."

Ambitieus familiebedrijf
Eén van de kernwaarden van het bedrijf is ambitieus. "We willen kwalitatief goede producten leveren waar iedereen die ze koopt blij van wordt", vertelt Brigitte enthousiast. "En we willen anders zijn dan anderen. Om ons te onderscheiden van andere gladiolenkwekers kweken wij de kortere gladiool. Afgelopen seizoen gaven wij die de merknaam MiDi OLÁ." Joost: "Zo blijven we ons ontwikkelen. Je kunt niet stil blijven staan in deze sector." Flowerboost is een echt familiebedrijf. De volgende generatie staat al klaar om aan de slag te gaan. Brigitte: "We hebben vier kinderen in de leeftijd van acht tot vijftien jaar. Onze zoon van vijftien wil heel graag het bedrijf in, liever vandaag nog dan morgen. Hij praat regelmatig met zijn vader over het bedrijf, maar hij moet eerst zijn school afmaken."

bron: Royal FloraHolland

Publicatiedatum: