Op vrijdag 29 maart organiseerde leliekweker Bredefleur een speciale klantendag in de vestiging in Luttelgeest. De hele dag waren bollenkwekers en exporteurs welkom om een kijkje te nemen in de vestiging. De dag stond in het teken van de nieuwste innovaties in de branche. Bovendien haalde men maar liefst €18.050 op voor stichting Kinderen Kankervrij (KiKa). Dit prachtige bedrag werd opgehaald met een lelieveiling, die op de dag zelf georganiseerd werd.
Als innovatief leliebedrijf loopt Bredefleur voorop om nieuwe technieken en machines te testen. Het thema van de klantendag was dan ook ‘The future is now’. Klanten kregen een kijkje in de toekomst, een persoonlijke rondleiding door de nieuwe kas en uitleg over het groeiproces van de lelies. Het bedrijf gelooft dat vernieuwing voor een beter product zorgt en deelde de 5 nieuwste innovaties tijdens de klantendag.
De eerste innovatie is het uitbloeilab, waar Bredefleur dagelijks de kwaliteit van de lelies test. Met de data die hieruit rolt, verbetert het bedrijf het productieproces. De tweede innovatie is de volautomatische bosmachine Furora. Bredefleur is wereldwijd het eerste glastuinbouwbedrijf dat een Furora met röntgencamera’s heeft ontwikkeld. In de derde innovatie, de veilingklaarmaakhal, worden de lelies teruggekoeld en klaargemaakt voor transport in optimale conditie. De vierde innovatie is niemand tijdens de klantendag ontgaan: Bredefleur heeft een nieuwe huisstijl en nieuwe leliehoezen. De komende jaren zet het leliebedrijf in op de vijfde innovatie, internationale marktverkenning door buitenlandse bloemengroothandelaren te bezoeken. Met deze innovaties is Bredefleur klaar voor de toekomst.
Voor meer informatie:
Bredefleur
www.bredefleur.nl