Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

400 klanten bezoeken klant- en aanvoerdersdag Veiling Rhein-Maas

Op dinsdag 10 januari jl. organiseerde Veiling Rhein-Maas voor de zesde keer de klanten- en aanvoerdersdag, dit jaar met als thema ‘Duurzaamheid – een succesfactor voor de groene branche?’. In totaal hebben circa 400 klanten en aanvoerders aan deze uitnodiging gehoor gegeven.



De nieuwe directeuren Uwe Bedenbecker en Marc Schax openden gezamenlijk de bijeenkomst. Namens beide moederorganisaties stelde Franz-Willi Honnen de beide nieuwe directeuren voor. Vervolgens gaf Marc Schax een vooruitblik op de Duitse markt 2017 en informeerde het publiek over de product-, aantallen- en prijsontwikkeling bij Veiling Rhein-Maas in 2016. Daarna informeerde Uwe Bedenbecker alle aanwezigen over de ontwikkeling van de verschillende inkoopkanalen. Daarnaast stelde hij o.a. de diverse activiteiten en beursdeelname van Veiling Rhein-Maas voor. Aansluitend hield gastspreker Silke Peters (2nd floor), expert voor milieueconomie en de groene branche, een inspirerende en informatieve voordacht, waarin zij verduidelijkte waarom duurzaamheid een succesfactor voor de groene branche is.

Tijdens het tweede gedeelte van de bijeenkomst presenteerden in totaal acht aanvoerders en initiatieven zich in het kader van ‘Duurzaamheid in de groene branche’: de aanvoerders Gartenbau Achim Holzem, Van der Deijl Roses B.V., Arend Roses, Stolkflora B.V. en H. Schneider GbR alsook de initiatieven Blumen – 1000 gute Gründe, Blumenbureau Holland, MPS. Bovendien presenteerde Veiling Rhein-Maas zich met een eigen stand over het thema klokvoorverkoop en informeerde de geïnteresseerde gasten over dit digitale verkoopkanaal. Ook werden nieuwigheden en exclusieve producten van zowel bestaande alsook nieuwe aanvoerders opvallend gepresenteerd. Wij bedanken bij deze nogmaals van harte onze aanvoerders en exposanten.

Klik hier voor een uitgebreide foto-impressie van de middag. Binnenkort zal de veiling nog een korte nieuwsvideo over de bijeenkomst publiceren.

bron: Veiling Rhein-Maas
Publicatiedatum: