"Duurzame producten moeten vanzelfsprekend worden voor retailers en consumenten. Het aankoopbeleid voor bloemen en planten is een verdere belofte aan onze duurzame bedrijfsstrategie," zegt Dr. Ing. Julia Adou, hoofd van Corporate Responsibility bij ALDI Süd. De discounter is onder andere toegewijd aan het minimaliseren van het gebruik van plantbeschermingsmiddelen en het promoten van de veiligheid van arbeiders.
"Samen met onze leveranciers willen we zorgen voor de cultivatie van duurzame bloemen en planten die het milieu en de gezondheid van arbeiders beschermen. Bovendien kunnen onze consumenten hierdoor de oorsprong van hun bloemen op een transparante manier herleiden," zegt Erik Hollmann, hoofd Corporate Responsibility Non-Food bij ALDI Nord. Sinds de zomer van 2017 krijgen bloemen en planten die geproduceerd worden door een bedrijf met een certificering van GlobalGAP een label met daarop een GGN (GlobalGAP Number). Met dit nummer kunnen consumenten zien waar hun bloemen op planten vandaan komen. Het is de bedoeling dat tegen 2019 alle bloemen en planten van Aldi dit label hebben.
"We zijn erg blij dat sterke partners als ALDI Nord en ALDI Süd zich richten op duurzaamheid," zegt Dr. Kristian Möller, de directeur van GlobalGAP. "Deze stap helpt telers met een certificering van GlobalGAP om transparant te zijn over hun toewijding aan het milieu en aan de gezondheid en veiligheid van consumenten."