“We zitten al in de broekzak van designers en hopen op korte termijn in de broekzak van de bloemist (om te beginnen in België, Frankrijk en Nederland) te komen. De volgende stap is de consument. De relevantie om op elk mobiel apparaat (telefoon, tablet, laptop) aanwezig te zijn, wordt steeds groter. Hoe geweldig is het wanneer je zelf een bloemetje kunt schikken, die je als 3D boeket naar je oma aan de andere kant van de wereld stuurt met een lief bericht: Oma, ik hou van jou”.
Eric Egberts
Stijging van bloemenverkoop
Eric is ervan overtuigd dat wanneer consumenten meer met bloemen bezig zijn, er ook meer bloemen gebruikt en verkocht gaan worden. 'Zeven miljard mensen laten bloemschikken' is in die zin een misschien wat al te overmoedige, maar toch wenselijke doelstelling, die de hele keten, van veredelaar tot bloemist, van harte zal onderschrijven.
- 11.15 - 11.45 uur veredelaars sessie
- 12.00 - 12.30 uur sessie voor groothandel, (e)retailers, bloemisten en anderen
Digitaliseer en visualiseer totale verkoopproces
BloomyPro heeft een app ontwikkeld, waarmee iedereen 3D boeketten kan ontwerpen en het totale verkoopproces te digitaliseren en te visualiseren is. "Bedrijven kunnen vanuit hun realtime voorraad bloemen organiseren, beheren, plannen en verkopen. Dus niet alleen boeketten maken, maar deze ook van toegevoegde waarde voorzien en in het schap visualiseren."