Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Anthuriumkwekers halen ruim 3100 euro op met speciale Hartstichtingsveiling

Snijanthuriumkwekers hebben in één ochtend ruim € 3100,- opgehaald voor de Hartstichting. Deze actie vond plaats tijdens een speciale Hartstichtingsveiling op de exportklokken in Aalsmeer, Naaldwijk en Rijnsburg. De anthuriumkwekers dragen op deze manier een deel van de totale dagomzet snijanthuriums af aan de Nederlandse en Duitse Hartstichting.

Het initiatief zorgde voor veel enthousiasme en onderlinge strijd in de zaal. Na het veilen van de laatste kar, gingen de handen van inkoper Nol Nijssen de lucht in. Nijssen Jr. BV waren met €2,11 per steel de hoogste bieders van de drie veilingklokken. “Onze collega Jan Kok is onlangs met pensioen gegaan, maar hij heeft het 3 jaar geleden aan zijn hart gekregen. Door deze actie te steunen willen wij Jan een hart onder de riem steken en even stilstaan bij dit goede doel”, aldus Nijssen. Hieraan voegt Anthuriumambassadeur Claudia Broch toe: "Schitterend om de passie te zien waarmee de anthuriumkwekers zich hebben ingezet voor deze Hartstichtingsactie!"


Jan Kok

Samen strijden voor een wereld zonder hart- en vaatziekten
Gedurende de hele maand september halen anthuriumkwekers en -veredelaars geld op om onderzoek naar hart- en vaatziekten te steunen. Van elke verkochte anthurium gaat een gedeelte naar de Nederlandse en Duitse Hartstichting. Met haar hartvormige bloem en luchtzuiverende kwaliteiten is de anthurium een perfecte match voor deze actie: de kwekers en veredelaars voelen zich nauw verbonden met de Hartstichting en zetten zich voor het vierde opeenvolgende jaar trots in om dit goede doel te steunen.



Grootschalige mediacampagne
Door de mediacampagne op radio, tv, dagbladen en social media krijgt de actie veel aandacht: zo worden er ruim 5 miljoen consumenten bereikt. De opbrengst vanuit de verkoop van anthuriums wordt aangevuld met de opbrengsten van speciale collecte-acties. In verschillende ziekenhuizen in Nederland gaan de kwekers en veredelaars samen met vrijwilligers van de Hartstichting op pad met collectebussen. Bezoekers van de ziekenhuizen ontvangen als dank voor hun vrijwillige donatie een anthurium. Vorig jaar heeft deze actie in één ochtend ruim 2.200 euro opgeleverd. Dit jaar zijn de verwachtingen weer hoog en hopen anthuriumtelers zich wederom hard te maken voor de Hartstichting.

De actie met speciale Hartstichtingsverpakking loopt van 1 tot en met 30 september 2017 en is onder meer verkrijgbaar bij Hoogvliet, Dekamarkt en Groenrijk. Steun dit initiatief door deel te nemen of roep uw klanten actief op deel te nemen aan dit goede doel.

Klik hier voor meer informatie
Publicatiedatum: