Meer dan één miljoen gebruikers voor Tikkie
Frank Verkerk, ABN AMRO Chief Digital Officer: 'Tikkie is ontwikkeld als handige en sympathieke oplossing voor het terugvragen van geld dat je hebt voorgeschoten. We zijn er trots op dat Tikkie zo is aangeslagen dat we door de magische grens van één miljoen gebruikers zijn gegaan. We schrijven dit succes toe aan dat het iets oplost wat mensen dagelijks tegen komen en waar nog geen simpele oplossing voor was. Daarnaast hadden we dit record niet kunnen vestigen zonder de aanbevelingen van tevreden klanten. Natuurlijk blijven we luisteren naar hun wensen en gebruiken we die om nieuwe functionaliteiten toe te voegen en het gebruik nog gemakkelijker te maken.'
Tikkie gebruik
Tikkie wordt door klanten van alle leeftijden gebruikt en is vooral populair onder 20-35-jarigen. De top 3 van gebruiksmomenten zijn 1. eten en drinken 2. cadeautjes kopen en 3. uitjes. Dat zijn momenten waarop mensen iets samen doen. De laatste tijd wordt Tikkie ook steeds meer gebruikt voor dagelijkse zaken zoals boodschappen. Dit jaar zijn tot nu toe per week gemiddeld zo'n 150.000 Tikkies verstuurd. Het gemiddelde bedrag dat wordt teruggevraagd is 27,50 Euro.
Zakelijke klanten
Nadat Tikkie in 2016 aan consumenten is aangeboden, is in februari 2017 de eerste zakelijke samenwerking gestart met Transavia. Klanten van Transavia kunnen extra services als een stoel reservering of een extra koffer, met Tikkie betalen. In juli 2017 volgde de Rijksuniversiteit Groningen door Tikkie te gebruiken om studenten hun collegegeld mee te laten betalen. Verkerk: 'Ook voor de zakelijke markt verwachten we dat dat Tikkie sterk zal groeien. Er zijn op dit moment veel bedrijven geïnteresseerd in de dienst, omdat ze zien dat klanten door het gemak van Tikkie heel snel betalen.'
Voor meer informatie:
www.abnamro.com