Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hortensiateler Dijk van Dijk viert ‘Meesterkwekerschap’

Afgelopen vrijdag was het groot feest bij Hydrangea kweker Dijk van Dijk. De aanleiding was de introductie van de nieuwe huisstijl, de presentatie van 3 nieuwe masterpieces én een sneak preview van een heel bijzondere noviteit.


Team Dijk van Dijk (fotocredits: Marco Zwinkels)

Robin van Dijk gezicht van zijn eigen merk
Voor de kwekers van Dijk van Dijk - actief sinds 1927 - was het tijd voor verandering. Robin is samen met zijn broer Marc van de derde generatie bij Dijk van Dijk, dus het meesterkwekerschap zit in hun bloed. Wat bijzonder is aan het nieuwe merk dat afgelopen vrijdag 10 maart is geïntroduceerd: Robin is als ‘Meesterkweker’ zelf het gezicht van het merk. Als het ware de Floris van Bommel van de sierteelt. Hij heeft er ook een karakteristieke kop voor: met baard en pet. Robin: "In deze tijd van transparantie willen mensen het échte verhaal achter een merk horen. En wij hebben veel te vertellen. Dus nemen we onze klanten graag mee in de verhalen die bij ons in de kas - als het ware een ‘Hydrangea Wonderland’ - ontstaan. Als meesterkwekers zorgen we dat we de meest innovatieve en betrouwbare speler zijn in het kweken van bijzondere hortensia’s, ‘masterpieces’ zoals wij ze noemen."


Meesterkweker Robin van Dijk overhandigt de zwartgeblakerde ‘Smoked’ hortensia aan MeesterBBQ-er Jord Althuizen van Smokey Goodness.

Waarom Meesterkweker?
Robin: ‘Meester staat voor kennis delen en leren van elkaar. Ten eerste proberen wij te denken en voelen als de plant zelf; wij leren van de plant. Ten tweede delen wij onze kennis met onze collega’s en klanten, om zo samen te groeien. Ten derde zijn we zelf heel leergierig, doen we allerlei proeven om steeds beter te worden in ons vak.’


De ‘Smoked’ hortensia.

Meesterkweker meets MeesterBBQ-er
Het nieuwe merk is feestelijke geïntroduceerd. Meesterkweker Robin deelde het podium met niemand minder dan meesterBBQ-er Jord Althuizen van Smokey Goodness, de bbq-kok bekend van tv en zijn kookboeken. Beiden zijn het gepassioneerde vakmannen die veel in elkaars werkwijze herkennen. ‘You have to live the brand’, aldus Jord: ‘met andere woorden, blijf met je voeten tussen de planten staan, want dit kan alleen als je je merk ‘ademt’ en nu ook echt bént’.


Vader Leen van Dijk te midden van zijn zonen en Meesterkwekers Robin (links) en Marc van Dijk.

Smoked Hortensia
De ontmoeting tussen de twee was voor Dijk van Dijk zelfs aanleiding om spontaan met een noviteit op de proppen te komen: de Smoked Hortensia. Naast Dijk van Dijk’s ‘masterpieces’ in nieuwe stijl, met poëtische namen als 'Love', 'Curly Wurly' en 'Magical', had Jord de eer om de eerste Smoked Hortensia in ontvangst te nemen. De eerste ‘zwartgeblakerde’ hortensia ooit, die met zijn zwarte bloemen een heel stoer uiterlijk heeft gekregen. Op deze masterpiece zal nog heel even gewacht moeten worden voordat hij op de markt geïntroduceerd wordt. ‘Be patient. Beautiful things will happen.’, zoals op de nieuwe website (www.dijkvandijk.nl) te lezen is.


Twee generaties Meesterkwekers: vader Leen van Dijk en Marc (links) en Robin van Dijk.

It’s magic when everything comes together
De voorbereidingen hebben meer dan twee jaar in beslag genomen, het duurde ook wel even voordat Robin aan het idee gewend raakte dat hij het gezicht van zijn merk zou worden. De merkbouwers in met name sierteelt: Miranda van Kester (Mirakuleus), Sandra van der Knaap (Fleurt Marketing) en Dorien van den Berg (Natural Styling) hebben hem zover gekregen. En zij zijn, net zoals Robin zelf, enorm trots op alle positieve reacties tot nu toe.


Daarna volgde een gezellig feest: hier Jord Althuizen en Robin van Dijk die veel in elkaars meesterschap en passie voor hun vak herkenden.

Na de officiële onthulling van het nieuwe merk door het hele team van Dijk van Dijk, speelde de band Sven Hammond (bekend van oa DWDD) de sterren van de hemel, die te zien waren onder het kasdek waar het feest plaatsvond, te midden van de schitterende hortensia’s.


Het werd een geweldige avond, waar Sven en Steffen van de band Sven Hammond de sterren van de hemel speelden. Ze staan te midden van de twee broers Marc en Robin van Dijk en rechts van Robin: Jord Althuizen van Smokey Goodness.


Drie gezichten van een merk - met baard: Sven Figee van Sven Hammond, Robin van Dijk van Dijk van Dijk en Jord Althuizen van Smokey Goodness.


De merkbouwers (vlnr) Miranda van Kester (Mirakuleus), Sandra van der Knaap (Fleurt Marketing) en Dorien van den Berg (Natural Styling), temidden van de mannen van de band: Sven en Steffen van Sven Hammond.


Gezicht van het nieuwe merk


Verantwoordelijk voor concept en huisstijl: Miranda van Kester, Mirakuleus Merkbouwers in vers (www.mirakuleus.nl), communicatie en organisatie: Sandra van der Knaap, Fleurt Marketing (www.fleurtmarketing.nl), styling open dag: Dorien van den Berg, Natural Styling (www.natural-styling.nl).
Voor meer informatie Sandra van der Knaap: +31 (0)6 83 52 44 48 / sandra@fleurtmarketing.nl.



Dijk van Dijk
Hooflaan 17
2678 KM De Lier
www.dijkvandijk.nl


Publicatiedatum: