Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
7 november, masterclass marketing bloembollen

"Geluk kun je planten"

In samenwerking met Rabobank Noord-Kennemerland en KAVB kring Kennemerland organiseerde GreenPort NHN op 7 november de masterclass marketing bloembollen. Marcel Jansen van Strøm creative marketing illustreerde de ontwikkelingen in en buiten de sector. Zijn motto: verkoop niet het product, maar het gevoel! De consument van nu is op zoek naar beleving. Bloembollen en bolbloemen zijn daarbij een belevingsproduct bij uitstek: Bloembollen als geluksmakers.


Medewerkers van de Rabobank kregen 'een zakje instant geluk: duurzame bloembollen' aangeboden

Hoe deze beleving ook bij de consument tussen de oren te krijgen, is de kunst. De wijze van verpakking, de locatie en tijdstip waarop bollen aan de consument gepresenteerd worden, zijn daarbij van groot belang. Volgens Marcel Jansen is nog veel winst te halen door op onconventionele wijze de samenwerking aan te gaan met tuincentra en andere retail.

bron: Greenport NoordHollandNoord
Publicatiedatum: