Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Royal FloraHolland verplicht productfoto’s bij veilen

Niet alleen klanten die digitaal inkopen, maar ook klanten die fysiek via de klok kopen zien graag een representatieve foto. Klanten geven aan dat nog niet alle klokpartijen voorzien zijn van een goede productfoto. Daarom gaat Royal FloraHolland maatregelen nemen. Ontbreekt een foto, dan wordt deze partij achteraan geveild.



Aanvoerders zijn verplicht een productfoto aan te leveren die representatief is voor de te veilen partij. Naast dat het verplicht is, is het ook slim. Goede foto's maken een product namelijk aantrekkelijker voor een steeds groter wordende markt.

Klanten willen representatieve foto's
Steeds meer bloemen en planten worden digitaal verkocht. Maar wat koopt de klant als er geen representatieve foto bij zit? Dat is een gok. En als de producten digitaal worden doorverkocht ook nog eens meer werk.

Maatregelen bij het ontbreken van foto's
Het leveren van representatieve foto's is verplicht, maar de verantwoordelijkheid hiervoor is in het verleden bij de aanvoerder gelaten. Hier komt later dit jaar verandering in. Partijen zonder foto worden helemaal achteraan op de klok geveild. Hierdoor wordt de kans op een goede prijs kleiner.

Bron: Royal FloraHolland
Publicatiedatum: