Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste snijbloemen-consumentenmerk Damasque timmert aan de weg

Damasque is een primeur in de sierteeltsector. Damasque is namelijk een echt snijbloemen-consumentenmerk. En dat bestond voorheen nog niet. Bovendien benadert Damasque als aanvoerder direct de bloemist en probeert zo de schakels in de keten zo kort mogelijk te houden en tot 1 tussenleverancier te beperken.
 
De komende weken worden de eerste 50 bloemenwinkels die lid zijn van Damasque voorzien van rozen en promotiemateriaal. Damasque is een consumentenmerk voor authentieke geurende rozen. Met op dit moment zo’n 25 soorten geurende tuinrozen in haar assortiment. Bloemisten worden aangemoedigd zich aan te melden op http://business.damasque.com om reseller te worden van dit merk.
 


De deelnemende bloemisten maken uiteindelijk het merk Damasque tot wat het beoogt te worden; een internationaal consumentenmerk voor geurende snijbloemen.
 
Damasque producten zijn exclusief en alleen verkrijgbaar bij door Damasque toegelaten bloemenwinkels. Deze bloemenwinkels hebben met de Damasque alleenrecht in hun wijk, stad of regio. Op dit moment telt het aantal ambassadeurs rond de 50, in voornamelijk Nederland en België. Bekende bloemisten zoals Menno Kroon in Amsterdam, Frederiek van Pamel in Brugge en Neill Strain in Londen behoren tot de resellers van Damasque. In de winkelzoeker (store locator) op de website van Damasque is te zien welke bloemisten nog meer deelnemen.
 
Nieuw in de sierteeltsector is dat Damasque als aanvoerder direct in contact staat met bloemisten. Het enige wat een tussenhandelaar hoeft te doen is de logistieke en financiële afhandeling. Bestellingen en vragen gaan rechtstreeks naar Damasque. Een voordeel voor de groothandel en exporteur is dat er geen enkel risico wordt gelopen. Bovendien kunnen groothandels en exporteurs met Damasque een mooie propositie doen naar hun klanten.
 
Voor de bloemist is het aantrekkelijk om direct in contact te staan met Damasque. De bloemist wordt bovendien voorzien van informatie over de producten, een display, folders, verpakkings-, en ander promotiemateriaal. Een ander voordeel voor een deelnemende bloemist is dat deze weet dat er geen onnodige schakels in de keten meer zitten. Damasque werkt samen met groothandels die direct de bloemist bedienen, zonder verdere tussenhandel. De bloemist is gegarandeerd van het meest verse product, voor de beste prijs.
 
Damasque geeft de voorkeur aan een gecontroleerde organische groei. “De productie is beperkt. We kunnen niet ineens volgende week 500 bloemisten bedienen met Damasque. Maar dat is juist de charme van dit traditioneel gekweekte product”, vertelt Wouter de Vries, directeur van Damasque. “Damasque is echt exclusief, zowel in producten als waar het te koop is. We moeten daarom strategisch groeien en op het juiste moment de productie opschroeven. Ons doel dit jaar is 150 bloemisten te bedienen in Europa. Volgend jaar 100 meer. Samen met leveranciers die sterk zijn in een bepaalde regio. Zo profiteert iedereen.”

Voor meer informatie, ga naar www.damasque.com.
 
 
 
Publicatiedatum: