Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
en hoe het management de bloemen-multinational door de crisis loodst

Het coronadagboek van FleuraMetz

Tholen - "Vanaf 13 maart hebben we getracht onze 700 medewerkers in Nederland en daarbuiten (nog eens 1.000) zo open en eerlijk mogelijk te informeren. Al deze infomails zijn vanzelf een soort dagboek gaan vormen van een minimultinational in de sierteelt in crisistijd. Het is bovendien authentiek, want het is werkelijk hoe we ons op dat moment voelden en hoe we handelden."

Het Executive Team van FM Group

Dat vertelt Frank Koenen, directeur van FleuraMetz, wanneer we hem vragen naar de ontwikkelingen van de afgelopen maanden binnen het bedrijf. En hij heeft niets teveel gezegd. Uit deze eigenlijk vertrouwelijke want interne mails komt een boeiend beeld naar voren van een bedrijf dat zijn markt op heftige wijze door elkaar geschud ziet worden, alle zeilen bijzet en in overlevingsmodus terecht komt. Wat moet je doen, wat moet je zeggen?

Het levert een document op om er nu, maar zeker ook later, nog eens bij te pakken. Te lezen is hoe men van een koelbloedig strijdplan waar desalniettemin de onzekerheid in voelbaar is, overgaat naar een situatie waarin steeds meer sprankjes van hoop en opluchting over het opengaan van weer een markt en weer een segment doordringen. Welke maatregelen werden er genomen; wat was de zin en onzin van het verhuizen van bedrijfsonderdelen en -activiteiten; hoe pakte het wheelen en dealen met transportvraagstukken, personeelszaken en financiƫle vraagstukken uit; in hoeverre slaagde men erin nieuwe mogelijkheden af te tasten, en wat hebben de nieuwe maatschappelijke eisen als het thuiswerken en 'afstand houden' voor de business betekend? En tal van andere vragen.

U vindt het 'dagboek', dat nog altijd met enige regelmaat wordt aangevuld, hier.