Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoreportage

Beekenkamp wint FleuroStar 2019

Tholen - Beekenkamp heeft de tiende FleuroStar award op haar naam geschreven. De prestigieuze prijs, die eenmaal per jaar wordt uitgekeerd aan die introductie die het duidelijkst de WOW-factor heeft, krijgt de veredelaar voor de Begonia MacaRouge.

Klik hier voor de fotoreportage.

Cor Bremmer, commercieel directeur ornamentals; Marc Driessen, directeur ornamentals; Sirekit Mol, marketing manager; Ans van der Velden, hoofd veredeling – allen van Beekenkamp Plants; en Heike Gronemann, voorzitter van de FleuroStar jury en Karol Pawlak, president van FleuroStar 

Sirekit Mol, marketing manager bij Beekenkamp, vertelt over de begonia elation Dream Garden MacaRouge 

“De WOW-factor is wat in onze business geld in het laatje brengt”, zo parafraseren we de nieuwe voorzitter van FleuroSelect Karol Pawlak. FleuroStar, weet Pawlak, brengt de veredeling en de retail bij elkaar en zoekt de absolute krenten uit de pap zoveel mogelijk te highlighten.

Eda Demir van OptiCept vertelt over een door deze Zweedse startup ontwikkelde techniek, waarmee stek langer bewaard kan worden, beter wortelt en van hogere kwaliteit is. Bovendien is de houdbaarheid en kwaliteit van zowel verse groenten en fruit, als ook van ingevroren of gedroogd product, er mee op te halen. Sinds begin dit jaar is het bedrijf opgenomen in de gelederen van Syngenta en experimenteert men volop met deze nieuwe techniek 

Dit doet men nu een vol decennium en vooral ook dankzij het grote enthousiasme waarmee de dames van FleuroSelect de promotie van de planten voor hun rekening nemen, is de FleuroStar uitgegroeid tot een begrip in de sierteelt. De FleuroStar winnen is een vol jaar getrakteerd worden op een marketingkanon waar je u tegen zegt en dat, zo getuigde ook de winnaar van vorig jaar (Klaus Gaumann van Selecta one, gewonnen met de Purple Sun), resulteert uiteindelijk domweg in meer verkoop.

Klaus Gaumann, directeur marketing bij Selecta one, die vorig jaar met de Purple Sun de FleuroStar Award won. Hij vertelde dat men na het winnen van de award eerst een goed feestje gebouwd heeft, maar dat men daarna versteld stond van de vele aandacht die FleuroSelect en de verschillende media voor het product wisten te genereren. Vervolgens heeft het bedrijf het afgelopen jaar simpelweg veel meer verkocht dan daarvoor. 

Verschillende partijen hebben zich aan de award verbonden middels een extra bijdrage, een ‘cadeautje’ oftewel cheque voor de winnaar. Dit zijn: Waterdrinker, Pull Position, Desch Plantpak en Stokvis Content. 

De winnaar wordt gekozen uit inzendingen van leden. Deze inzendingen worden door FleuroStar op verschillende locaties verspreid over de wereld bij wijze van proef geteeld, zonder dat de betreffende leden erbij kunnen. Een onafhankelijk jury bestaande uit 36 knappe koppen uit de veredelingssector en de retail beoordeelt vervolgens de proeven op basis van alle denkbare factoren, maar primair op het WOW-gehalte. Omdat het ledenbestand bestaat uit een grote groep veredelaars – echt niet alle, maar bij hun en ons weten toch verreweg de grootste vereniging in zijn soort – krijgt het winnen van de FleuroStar award extra cachet.

Klik hier voor de fotoreportage.

Voor meer informatie
Fleuroselect
info@fleuroselect.com
www.fleuroselect.com