Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
5 tips van veilingmeester Ger de Brabander

“Goede productfoto’s verkopen beter”

Veilingmeester/assortimentsmanager Rozen bij Royal FloraHolland Ger de Brabander krijgt veel verschillende vragen over het maken van goede productfoto's. Hij geeft vijf tips:

1. Ontdek de extra opties van de banner
"Kwekers starten met de extra opties van de banner die maximaal 20% van de totale productfoto in beslag mag nemen. We bieden nu de ruimte om daar tekst in te plaatsen. Je kunt de cultivarnaam in de banner kwijt evenals andere productkenmerken. Op de Trade Fair sprak ik een kweker van Brassica: de geurende sierkooltjes. Hij heeft nu ook een reeks met niet-geurende producten. Ik gaf hem de tip dit onderscheid te laten zien op de banner. Andere kwekers gebruiken ook de ruimte om bijvoorbeeld de lengte erin te zetten. Bij rozen heb je tegenwoordig rozen XL of Extreme. Ook de kwaliteit, A1, kun je in de banner kwijt. Hoe lang de tekst mag zijn? Houd het leesbaar. De koper moet in een split-seconde zien wat er staat. Het gaat om een korte pakkende tekst. Maak er geen liefdesbrief van, al past dat wél bij de roos", vertelt Ger met een knipoog.

2. Let op de achtergrond
"De achtergrond van productfoto's? Daar zien we veel verschillen in. Let er goed op dat de achtergrond neutraal is. We zien schaduwvormen van allerlei dingen voorbij komen, schoenen bijvoorbeeld. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn: koop een wit of grijs zeil en span dat goed door en gebruik dit als achtergrond.

3. Gebruik schoon fust
"Het spreekt eigenlijk voor zich, maar het is wel héél belangrijk: het fust moet schoon zijn. Houd wat schoon fust achter de hand, bijvoorbeeld zo'n 4 of 5 verschillende containers en opzetrekken en gebruik dat als je foto's maakt."

4. Plaats je product goed in het fust
"Het is heel belangrijk dat het product strak in het fust staat. Wat ik daarmee bedoel? Dat er geen bos scheef staat. Of de ene keer met het logo naar links op de bedrukte hoes en de andere keer helemaal zonder logo. Het logo moet telkens naar dezelfde kant staan. Het product netjes presenteren, daar komt het op neer."

5. Laat je mixpartij zien
"Heb je een mixpartij? Door 2 fusten in 1 foto te laten zien, is het voor een inkoper gelijk duidelijk dat het mengsel verschillend kan zijn. Die optie is niet nieuw maar nog niet veel kwekers gebruiken het. Ik stuur kwekers nu aan om op deze manier via de foto te laten zien dat niet elke mixpartij in 1 fust hetzelfde is. Zo weet de koper dat het mengsel kan verschillen. In de ene container zitten bijvoorbeeld 2 bossen oranje, 1 bos geel, 1 roze en 1 rode. En de andere container bevat een andere verhouding."

bron: Royal FloraHolland

Publicatiedatum: