Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marco Stolze, KPS Sales;

"Ik wil de positie van de kweker in de markt versterken"

Tholen - Een beetje hulp in de verkoop kan een groot verschil maken en Marco Stolze weet dat als geen ander. Hij adviseert en begeleidt kwekers op het gebied van verkoop en biedt via KPS Sales een marktplaats voor diens producten. Dit doet hij middels twee verschillende bedrijven, die hij praktisch alleen – op de achtergrond helpt iemand met de administratie – runt: advisering en verkoopondersteuning loopt via MS Sales, de daadwerkelijke digitale handel verloopt via de online marktplaats KPS Sales.


Marco Stolze

Internet heeft de handel in sierteeltproducten ingrijpend veranderd. Niet alleen lijkt de fysieke veilingklok steeds meer plaats te maken voor digitale varianten, ook zijn er steeds meer alternatieve manieren, digitale marktplaatsen en webshops voor handen. “KPS Sales werkt op basis van no cure no pay,” legt Stolze uit. “Het belangrijkste verschil met de meeste andere digitale marktplaatsen is dat ik niet alleen het platform bied, maar een stap verder ga door actief kopers te zoeken. Ik bel exporteurs, zoek naar interessante kopers en probeer er voor mijn klanten zo het meeste uit te halen.”

De productrange omvat alle denkbare sierteeltproducten in de segmenten snijbloemen en potplanten, nicheproducten en producten waarmee een kweker dreigt te blijven zitten. Sinds kort kunnen alle artikelen gekoppeld worden met SDF en de afhandeling vindt direct plaats via FloraHolland.

Snel schakelen
Het bijstaan van kwekers met advies, het vinden van kopers en het up to date houden van het aanbod in de webshop vereist, naast een goed inzicht in de markt, veel interactie en snel schakelen. “Wat dat betreft ben ik geknipt voor de job,” aldus Stolze, “want ik kan snel schakelen, heb een groot netwerk en bovendien een fotografisch geheugen. Ik weet precies wat er tien jaar geleden waar, in welke hoeveelheid en tegen welke prijzen geproduceerd en verkocht werd. Ook heb ik inmiddels een aardig aantal jaren ervaring en kan ik goed inschatten waar een kweker met zijn producten over vijf of tien weken zijn handel kwijt kan. En tot slot moet een marktplaats voortdurend worden bijgehouden. Stilstand is achteruitgang en dat geldt zeker voor de handel. Als een product nu voor 1 euro wordt aangeboden en morgen voor 2, dan moet er morgen 2 staan en niet 1.”

500-1000 karren per week
“Zeker de laatste paar weken hebben we een leuke groei in zowel de verkoop als in het aantal gemaakte koppelingen met andere platforms gezien,” besluit Stolze. “Zo hebben afgelopen week bijvoorbeeld AmigoPlant, Sentinel BV en Ammerlaan Orchideeën hun aanbod op de website gezet en is Bental BV, kweker van mediterrane planten, gekoppeld via Florisoft. Inmiddels realiseer ik via KPS Sales tussen de 500 en tussen Deense karren per week.”

Voor meer informatie:
KPS Sales
Marco Stolze
T. +31(0)6 30728817
E: marco@kpssales.com
www.kpssales.com
www.mssales.nl
Publicatiedatum: