Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jaarcijfers Plantion gematigd positief, 2024 goed van start

De productenomzet van Plantion bedroeg in 2023 € 101,4 miljoen, een daling van 4,7 procent ten opzichte van een jaar eerder. Een belangrijke factor hierin was de stijging van de gasprijzen in 2022 die in 2023 tot minder volume leidde.

De klok presteerde vergelijkbaar met 2022, met een groeiend aandeel online tot zo'n 30 procent. Door het wegvallen van enkele grote klanten bleef bemiddeling wat achter bij de verwachtingen. Plantion Shop & Go liet een mooie groei zien. Plantion sloot het jaar af met een positief resultaat van € 212 duizend.

Stand van zaken 2024
In de eerste vijf maanden van dit jaar boekte Plantion een omzet van € 56 miljoen, ruim 5 procent meer dan in dezelfde periode in 2023. De klok stabiliseerde met weer een toegenomen aandeel online; Plantion voorziet een steeds verdere groei van Klok Voorverkoop. Bemiddeling en Plantion Shop & Go boekten meer omzet dan verwacht.


Directeur André van Kruijssen

Andere wapenfeiten dit jaar waren een drukbezocht (400 mensen) gezamenlijk uitvaartevent met Groothandelscentrum Plantion, Smithers-Oasis en VBW, de ingebruikneming van een hub in Antwerpen, het starten van een veilgroep voor biologisch geteelde producten en een overeenkomst met TICA voor de opening van een vestiging in Groothandelscentrum Plantion.


Voorzitter René Willemsen

Meerjarenplan 2027
Tegen de achtergrond van ontwikkelingen in de samenleving, de sector en het bedrijf zelf heeft Plantion haar beleid richting 2027 vernieuwd. De opdracht voor de komende jaren blijft 'vernieuwen, verbinden en inspireren'. Dat betekent een verdere investering in digitale 24/7 dienstverlening in combinatie met inspirerende fysieke inkoopmogelijkheden. Als zelfstandige coöperatie, maar in nauwe samenwerking met partners zoals Royal FloraHolland wil Plantion aanvoerders in de best mogelijke positie brengen en aanvoerders en klanten op een breed gebied ontzorgen. Een van de uitdagingen is het begeleiden van coöperatieleden bij het verkrijgen van een FSI-certificering die vanaf 2027 verplicht wordt.

bron: Plantion

Publicatiedatum: