Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

App om voorraad nauwkeurig te beheren

Eén van de klanten van Agriware, The Mastergrowers, kweekt hortensia's. Enkele maanden geleden stapten Mprise Agriware en The Mastergrowers over van NAV naar Business Central (in de cloud). Een gezamenlijk team van Agriware en de Mastergrowers werkte aan het vervangen van hun voormalige Mobile NAV-app door de moderne operations app. Tijd voor een gesprek met Robin van Dijk, mede-eigenaar en Alex Boom, planner en data-analist. Op welke manieren hebben The Mastergrowers profijt gehad van de nieuwe kasapp?

Robin van Dijk: "Om bij te blijven met de huidige markttrends stapte Navision over naar Business Central. Ook is het met twee locaties veel makkelijker en efficiënter werken om in de cloud te werken in plaats van een lokale server bij één bedrijf. In het oude pakket werkten we na de overstap naar Navision veel met op maat gemaakte add-ons. In het nieuwe pakket hadden we de keuze om door te gaan met de aanpassingen of standaardapplicaties te gebruiken? "We kozen voor standaardapplicaties bij Mprise omdat Mprise het onderhoud en de service verzorgt. Ook is het op de lange termijn een goedkopere optie."

Standaardapplicatie
Alex Boom is de planner en data-analist van The Mastergrowers. "Tijdens de implementatie van BC (Business Central) kozen we voor een standaardapplicatie. Dat gaf ons de mogelijkheid om het proces vanaf een andere kant te bekijken: wat doen we eigenlijk en wat hebben we nodig? Enerzijds doen we dat op basis van orders en anderzijds kunnen ad-hoc bewegingen nu ook worden ondersteund met de app. Dat is sneller, efficiënter, minder foutgevoelig en gewoon beter voor iedereen."

Robin: "We willen het loggen zo dicht mogelijk bij het proces kunnen doen. Dat is namelijk minder foutgevoelig. Hiermee krijgen we ook inzicht in hoe we presteren wat betreft voorraad."

"We hebben de samenwerking met Mprise tijdens de ontwikkeling van de kassenapp als positief ervaren. De appontwikkeling werd door een apart team afgehandeld en deze samenwerking verliep soepel. Mprise is meerdere keren op bezoek geweest samen met de ontwikkelaars om te zien hoe het proces fysiek in elkaar zit. Dat helpt bij het begrijpen van wat we doen en wat we ondersteund willen hebben," legt Alex uit. "We spraken elkaar elke week en dat ging op een eerlijke manier. Het is belangrijk om elkaar te vertellen dat je iets wel of niet hebt gedaan of dat je iets verkeerd begrepen of onthouden hebt. Het Agriware-team was eerlijk over wat er wel of niet binnen de scope valt. Ik heb het werken met hen als prettig ervaren."

Voor meer informatie:
Mprise Agriware
www.mprise-agriware.com

Publicatiedatum: