De nieuwe EU-regels voor elektrische vrachtwagens moet zorgen voor meer elektrische vrachtwagens, maar het tegenovergestelde effect lijkt in het vooruitzicht, zo schrijft Top Gear. "De uitkomst van de nieuwe regels is dan dat dieselvrachtwagens voor internationaal transport ineens 4 ton meer mogen vervoeren. En als alle vrachtwagens – diesel én elektrisch – dat extra gewicht mogen dragen, dan is er geen voordeel voor de EV's. In de praktijk zullen veel bedrijven dus de goedkopere dieselvrachtwagen kiezen die ook nog eens meer mag meenemen." Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Houthi’s verklaren officieel dat ze geen schepen meer aanvallen
-
Nieuw partnerschap moet magazijnautomatisering toegankelijker maken
-
Exportcertificering bloembollen aangescherpt
-
Nieuwe handelsroutes zetten druk op havens Rotterdam en Antwerpen
-
Experiment keuze locatievolgorde bij Centraal Veilen planten wordt verlengd
-
Groeiende vraag naar bloemen voor Italiaanse bruiloften
-
Kabinet verlengt grenscontroles met zes maanden vanwege 'preventief effect'
-
Aanvoertijden en logistieke dienstverlening RFH tijdens de feestdagen
-
Nederlandse bedrijven onderschatten cyberrisico's in keten
-
Niet- en vroeg-veildagen Royal FloraHolland 2026