"In Nederland rijden er daar al zo'n drieduizend van rond. We hebben eerder al geregeld dat ze in Belgiƫ en Duitsland mogen rijden, maar met de nieuwe wetgeving wordt het ook in andere Europese landen veel makkelijker", zegt Ambro Smit, beleidsadviseur techniek bij TLN tegen BNR. De commissie transport van het Europees Parlement steunt een voorstel dat grotere en zwaardere vrachtwagens toestaat op de Europese wegen. Een forse stap in efficiƫntie, maar ook in duurzaamheid, zegt Transport en Logistiek Nederland (TLN). Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Houthi’s verklaren officieel dat ze geen schepen meer aanvallen
-
Nieuw partnerschap moet magazijnautomatisering toegankelijker maken
-
Exportcertificering bloembollen aangescherpt
-
Nieuwe handelsroutes zetten druk op havens Rotterdam en Antwerpen
-
Experiment keuze locatievolgorde bij Centraal Veilen planten wordt verlengd
-
Groeiende vraag naar bloemen voor Italiaanse bruiloften
-
Kabinet verlengt grenscontroles met zes maanden vanwege 'preventief effect'
-
Aanvoertijden en logistieke dienstverlening RFH tijdens de feestdagen
-
Nederlandse bedrijven onderschatten cyberrisico's in keten
-
Niet- en vroeg-veildagen Royal FloraHolland 2026