Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Koppert introduceert digitale assistent in 2024

In 2024 introduceert Koppert een digitale assistent. De nieuwe digitale assistent van Koppert combineert de digitale en fysieke wereld en geeft 24 uur per dag toegang tot kennis en ondersteuning van een digitale Koppert-expert.

“Door onze gesprekken met telers kunnen we de juiste oplossing bieden voor hun gewasbeschermingsproblemen. We omarmen digitale technologieën om deze gesprekken 24/7 beschikbaar te maken," zegt Gabriel van der Kruijk, Digital Transformation Manager bij Koppert.

HulpmiddelMet de digitale assistent kan men kennis aanboren die men nodig heeft om betere beslissingen te nemen, legt Van der Kruijk uit. “Om een gesprek te beginnen, hoef je alleen maar uit te leggen waar je naar op zoek bent - zoals een oplossing voor een specifieke plaag of instructies over het gebruik van onze producten - en je krijgt vrijwel direct een antwoord. Hoe specifieker je vraag, hoe relevanter het antwoord. Weersomstandigheden kunnen bijvoorbeeld van belang zijn bij het gebruik van onze producten. Als je aangeeft dat het koud en bewolkt is, wordt deze informatie in overweging genomen. De digitale assistent is getraind op enorme hoeveelheden data, van productgegevens tot biologische en ecologische gegevens, waardoor het een uitstekend hulpmiddel is voor zowel nieuwe Koppert-klanten als telers die ervaring hebben met biologische gewasbescherming. Ook onze adviseurs hebben er baat bij, want geen enkel persoon kan alle kennis die we in de loop der jaren hebben verzameld, vasthouden.”

Natuurlijke taalverwerking en generatieve AIDe digitale assistent gebruikt een model voor natuurlijke taalverwerking om de vraag te interpreteren en een generatief AI-model om het antwoord te geven op een ChatGPT-achtige manier. “Net als ChatGPT kan het complexe conversaties aan en eenvoudig te begrijpen antwoorden genereren," zegt Van der Kruijk. “Telers kunnen er ook voor kiezen om hun eigen gegevens te delen, bijvoorbeeld hun Koppert bestelgeschiedenis en scoutinggegevens, voor een nog persoonlijkere ervaring. Deze combinatie kan een sterke basis vormen voor een datagestuurde Integrated Pest Management (IPM) strategie."

Binnenkort op een beursDe digitale assistent wordt getest in de praktijk. Het digitale team van Koppert werkt daarvoor samen met telers. Van der Kruijk: "We brengen onze demo in 2024 naar beurzen om feedback van het publiek te krijgen en we voeren validatietests uit met onze adviseurs en een selecte groep klanten. Het doel is om te leren van hun ervaringen, zodat we onze digitale oplossingen kunnen blijven verbeteren”.

Door een e-mail te sturen naar [email protected] kunnen telers lid worden van de testgemeenschap.

Voor meer informatie:
Koppert
Veilingweg 14
2651 BE Berkel en Rodenrijs
Tel: +31 (0) 10 514 04 44
[email protected]
https://www.koppert.nl

Publicatiedatum: